گزارش/

سرلشکر حاج قاسم سلیمانی کیست؟

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جمع سناتورهای آمریکایی گفت: " قاسم سلیمانی خیلی زیاد سفر می‌کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید! "

به گزارش خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" متولد سال 1336 از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی قدس سپاه است.  وی اهل شهر "رابر" در استان کرمان است و در طول جنگ هشت ساله ایران و رژيم بعث عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود.

وی که بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده‌است، در ۴ بهمن ۱۳۸۹ به درجهٔ سرلشکری ارتقا یافت.

حاج قاسم سليمانی کيست؟

بنا به گفتهٔ سرلشکر سلیمانی، وی پس از پیروزی انقلاب اسلامي در عین ادامه کار در سازمان آب کرمان، به عضویتِ مجموعهٔ «سپاه افتخاری» که به وسیلهٔ پدرِ شهید قاضی تأسیس شده بود، درآمد.

سرلشکر سلیمانی بیان می‌کند که به محض بازگشت از مهاباد به ریاست پادگان قدس سپاه در کرمان منصوب می‌شود.

با حمله رژيم صدام به خاک ایران، سرلشکر سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در رأس یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا جلوی پیشروی دشمن بعثي در جبههٔ مالکیه را بگیرد.

سرلشکر سلیمانی در بیشتر عملیات عمدهٔ نظامی دوران جنگ با عراق شرکت کرد که از مهم‌ترين آن‌ها عمليات والفجر 8 ( فتح فاو)، کربلاي 4، کربلاي 5 و  تک شلمچه بود.

با پایان یافتن جنگ در سال ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

بی درنگ پس از آتش‌بس با عراق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأمور مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شد. قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگيد.

سرلشکر قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

وی در هشت سال جنگ با دشمن بعثي و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران و افغانستان تا پیش از انتصابش به فرماندهی سپاه قدس تجربهٔ بی مانندی اندوخت.


سرلشکر سلیمانی در نشست مقدماتی «کنفرانس جوانان و بیداری اسلامی» گفت: «ایران در جنوب لبنان و عراق نیز حضور دارد. در واقع این مناطق به نوعی تحت تاثیر عملکرد و تفکر جمهوری اسلامی ایران هستند.»

پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی شدن چندین مقام سوری انجامید رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته شدگان قرار دارد.

چند روز پس از این ادعا حاج قاسم سلیمانی در دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامي در تهران حضور یافت.

مقامات وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سرلشکر سليماني را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه و سرکوب مخالفان بشار اسد کرده‌اند.

در پی این اتهام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا وی را تحریم کرده‌است.

عملیات محرمانه کنگره آمریکا برای ترور سرلشکر سلیمانی

پس از تکرار بسیار نام قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر ساخت که از طرح ترور وی توسط دولت آمریکا پرده برداشت.

بر اساس این خبر "جک کین" فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در نشست کنگره آمریکا حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: " چرا آن‌ها را به قتل نرسانیم؟ چرا ما عامدانه آن‌ها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشارهای شدیدی روی آن‌ها اعمال کنیم."

در همين زمينه سردار رمضان شريف، مسئول روابط عمومي کل سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سياست‌هاي خصمانه آمريكا عليه ايران، اظهار داشت: مباحث مطرح شده از سوي آمريكايي‌ها نشان دهنده اين است كه سياست‌هاي آمريكا به دليل عدم تطبيق با شرايط جهاني و به ويژه شرايط منطقه، عمدتاً با شكست مواجه شده است.

وي افزود: پس از پيروزي انقلاب، آمريكايي‌ها طرح‌هاي متعدد و متنوعي را در حوزه‌هاي مختلف عليه انقلاب اسلامي به منظور انهدام انقلاب و جلوگيري از توسعه و تبيين گفتمان انقلاب در منطقه اجرا كرده و فشارهاي زيادي را همراه با ترفندهاي جديد براي تغيير رفتار مسئولان كشورمان به طور پيوسته داشته و دارند.

سردار شريف در پاسخ به اين سؤال كه چرا نوك پيكان اقدامات آمريكا به طور معمول متوجه سپاه قدس است، گفت: تصور آمريكايي‌ها اين است كه ناكامي در لشکركشي چندين ساله به عراق و افغانستان و از دست دادن حوزه نفوذشان در فلسطين و لبنان ناشي از كاركردهاي نيروي سپاه قدس است، به همين دليل آمريكايي‌ها در رفتاري بسيار عجيب كه شايد اولين بار در دنيا صورت گرفته باشد، طي يك مراسم رسمي در كنگره آمريكا از فرمانده سپاه قدس به عنوان هدف ترور نام مي‌برند.

مسئول روابط عمومي سپاه گفت: اساس بحث آمريكايي‌ها در سناريوي اخير اين بود كه چون ايران قصد انجام عمليات تروريستي داشت، بايد مورد بازخواست قرار بگيرد، اما از سوي ديگر در تناقضي آشكار خودشان بحث ترور مقامات سپاه پاسداران را مطرح مي‌كنند.

وي ادامه داد: آن‌ها هيچ سند و مدركي كه ايران را به عنوان طراح ترور سفير عربستان معرفي كنند ندارند و نخواهند داشت تا بتوانند آن را ارائه كنند و انجام اين مسائل با سياست‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و وظايف مربوط به سپاه قدس به هيچ عنوان همخواني ندارد.

سردار شريف تاكيد كرد: فرهنگ اسلام، انقلاب و گفتمان امام (ره) مورد توجه مردم منطقه و ساير نقاطي كه مسلمانان در آن حضور دارند و همچنين مورد توجه آزاديخواهان جهان قرار گرفته كه گسترش حوزه نفوذ انقلاب اسلامي ناشي از مقاومت، ايثار و از خود گذشتگي ملت ما است.

وي با اشاره به ترور شهيدان صياد شيرازي و شوشتري توسط منافقين مزدور آمريکا خاطرنشان كرد: منطق ترور به قصد رسيدن به هدف، منطق آمريكايي‌هاست و صدها مورد از اين قبيل ترورها در كشور ما و كشورهاي همسايه مانند ترور " برهان الدين رباني" و " آيت‌الله حكيم" و ترورهاي متعددي كه در لبنان و فلسطين توسط آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي گروه‌هاي دست ساز آمريكا انجام شد مؤيد اين مطلب است.

سرلشکر سليمانی: مقام معظم رهبری اعلام کردند از فلسطین حمایت می‌کنیم

سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در نشست با جمعی از پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که امروز با آن مواجه هستیم، ایجاد حساسیت نسبت به شیعیان است و باید نسبت به این موضوع توجه عمومی به ‌وجود آید که در عراق، پاکستان، سوریه و ... دلیلی این شیعه‌کشی‌ها چیست و علما در مورد این موضوع نگران هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه معتقد است به برکت انقلاب اسلامی پیوستگی بین شیعیان صورت گرفته و این برکه‌ها و دریاچه‌های گسسته به هم پیوند خوردند و شیعه و تشیع در جهان موضوعیت پیدا کرده است.

وی در آن نشست گفت: در موضوعات مهم از جمله سوریه حساسیت مردم کوچه و بازار با حساسیت مسئولان برابر است و مردم نگران هستند و این وضعیت در بین تمام مسلمانان جهان وجود دارد.

فرمانده دوران دفاع مقدس اعتقاد دارد که در صورت ثبات، عراق تأثیرگذاری مطلوبی بر جهان عرب دارد و صدور انقلاب گاهی به کار فرهنگی نیاز دارد و گاهی ایجاد ساختار بسیار مؤثر است.

به گفته وي، برخی کشورهای عربی تلاش دارند وضعیت عراق را به گذشته باز گردانند، اما وضعیت کنونی عراق ادامه دارد و برگشت این روند غیرممکن است و آمریکا و برخی کشورهای منطقه 90 درصد راه را رفتند که مسیر را از راه قانونی و انتخابات برگردانند که موفق نشدند.

وی مي‌گويد: در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران مدافع منافع اهل سنت نبوده است و هیچ کشور عربی جرأت نکرده یک فشنگ به فلسطینی‌ها بدهد، اما مقام معظم رهبری اعلام کردند از فلسطین حمایت می‌کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه معتقد است که آمریکا در افغانستان شکست کامل خورده و ماندگار نیست، البته پایگاه‌های خود را نگه می‌دارند، اما وارد صحنه جنگ نمی‌شوند و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال فرار از افغانستان هستند.

وی در همان نشست گفت: در سوریه برخی کشورهای عرب میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا اوضاع را متشنج کنند، اما ملت و دولت سوریه ایستادگی می‌کنند. همچنين در انتخابات پیشین لبنان یک میلیارد و 200 میلیون دلار هزینه کردند تا حزب‌الله پیروز نشود، اما موفق نشدند.

سرلشکر سلیمانی اعتقاد دارد در داخل کشور باید توجه به مدیریت و حمایت از مرکزیت نظام اسلامی باشد، چرا که قدرت ایران بر بیرون بسیار اثر دارد و موفقیت‌های صنعتی و تکنولوژی ایران موجب سرافرازی جهان اسلام است و مسلمانان احساس قدرت و قوت می‌کنند و این روند تداوم دارد.

رهبری سرلشکر سليماني را شهيد زنده ناميد


رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال 1376 و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بود، فرمودند: " خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید."

حضرت آیت‌الله العظمي خامنه‌ای همچنین در سفر خود به استان کرمان در سال 1384 و در دیدار با خانواده‌های شهدای استان کرمان این جمله را خطاب به سرداران حاضر در این جلسه بیان فرمودند: " آن‌هايى كه به جبهه‌هاى جنگ رفتند و خطر را پذيرفتند و جان خودشان را كف دست گرفتند و همه‌ نيروى خودشان را صرف كردند، خداى متعال خواست اين‌ها زنده بمانند و بركاتشان براى كشورشان و دنياى اسلام ادامه پيدا كند. سردار سليمانى هم ايثارگر است - او هم يك شهيد است - سردار رئوفى هم همين‌طور؛ سردار احمديان هم همين‌طور. اين سرداران، شهيد زنده‌اند؛ به شرطى كه اين راه را ادامه دهند. البته اين شرط و شروط براى همه است.

تا راه خدا را ادامه مى‌دهيد، جزو صالحين‌ايد؛ اگر كج رفتيد، همه چيز تمام مى‌شود. همه‌ ما همين‌طوريم؛ بنده هم همين‌طورم. اگر كج قدم گذاشتيم، نمى‌شود بگوييم ما كسى هستيم كه يك روز فلان كار را كرديم. كسانى كه در راه خدا جهاد كردند، جهادشان محفوظ است؛ اين ذخيره‌اى است كه خداى متعال در آن دنيا براى آن‌ها نگه داشته است."

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۱۹ ۱۳ دی ۱۳۹۸
به تمام ایرانی ها تسلیت می گوییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۳ دی ۱۳۹۸
با بقیه سلیمانی ها چه میکنید شهادت آرزوی همه ماست و سن و سال نمی شناسد
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۱:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
درود بر فرمانده بزرگ ایران که نام ایران را در مقابل تمام مزدوران زنده نگه داشته و به این کشور رنگ ابهت و بزرگی داده برای سلامتیش دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۱:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
درود بر فرمانده بزرگ ایران که نام ایران را در مقابل تمام مزدوران زنده نگه داشته و به این کشور رنگ ابهت و بزرگی داده برای سلامتیش دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیداحمد سلیمانی ایثارگر چندین ساله جنگ وسرداربی نشان از یادگاران زمان جنگ که بی نشان ماند
۱۸:۵۶ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام ودرود بر برادر بزرگوار سردارقاسم سلیمانی موفق ومعید پیروز باشید برای ما که زمانی درمقابل دشمن سینه سپرکرده بودیم وبابدنی ناتوان کسی توجه ای به مانداشته وندارد بی نشان بودیم وبی نشان ماندیم دعاکنید التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۰۶ دی ۱۳۹۶
این بزرگ مرد آنچنان فعال باهوش و سریع و عاشق کارش است .سردار دوستت داریم .
Iran (Islamic Republic of)
کاظم حیدری
۱۴:۴۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
افتخار ایرانی سردار
Iran (Islamic Republic of)
احسان عبداله زاده
۰۲:۳۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام خدمت حاج قاسم سردار فاتح جهان
درود بر حاج قاسم عزیز
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
تنها افتخارم همشهری بودنم با ایشان است
Iran (Islamic Republic of)
حاج.مجتبی
۱۸:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
درپناه الله الحفیظ باشید.سردار بزرگ
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
خداوند رسپاس میدارم وشکر می کنم بعد از اهل بیت چنیین فرشتگان به ما شیعه داده است مثل امام خمینی (ع)و امام خامنه ای انشاالله از خدا منان عمربیشتری بدهد کمال تشکری دارم از سرلشکر قاسم سلمانی جونش وعهدش به دین اسلام عداکرد وهچنیین ادامها داریم که اسلام بر پا است الهم عجل لولیک الفرج الهم صلی عله محمد واله محمد
Iran (Islamic Republic of)
گوهری
۱۸:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
خداوند ان شاءالله به سردار سلیمانی و مردان دلاوری که برای پیروزی اسلام و مسلمین خدمت میکنند و قدم بر میدارن عمر با عزت و سلامتی عنایت بفرمایند اللهم عجل لولیک الفرج آمین
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۳:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
خدا حفظتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۳:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
خدا حفظتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۱۳:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
دو فرزند دارم به اتفاق خودم و همسرم سربازت، ای سرباز امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۵:۳۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
خداشماروبرای مامردم ایران نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا حقانی نجفی
۱۹:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
من سربازتم هر موقع امر شود .خدا نگهدارت
Iran (Islamic Republic of)
صفر
۱۲:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
خدا‏ ‏نگه‏ ‏دارت‏ ‏پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
صفر
۱۲:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
خدا‏ ‏نگه‏ ‏دارت‏ ‏پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
صفر
۱۲:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
خدا‏ ‏نگه‏ ‏دارت‏ ‏پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۵
سلام خدا قوت درود به شرفت من به عنوان یک نظامی به شما افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۵
سلام من خودم یک نظامی هستم ولی جدا به شما به عنوان یک ایرانی و مایه افتخار ملت می بالم و جدا برایت دعا کردم امیدوار م دست کثیف داعش با درایت شما و دیگر عناصر درگیر در جنگ سوریه از سر مسلمانان کوتاه شود خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
سردار عزیز خدا قوت بنده به جنابعالی که ضد استکبار وامریکا هستی افتخار می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سردار عزیزم ،نورچشم کشورم ،عزیز دل زهرا،آرزو می کنم به کوری چشم دشمن خداوند تبارک و تعالی سالیان سال عمر با عزت و سربلندی به شما عنایت کند و همچنان خاری باشید برای چشم دشمن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۰ دی ۱۳۹۴
خدابراماوخانوادت نگهتون داره,به شماافتخارمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۴ دی ۱۳۹۴
چتری برسرایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
ماشاالله عاشقتم سردار خدایاورت زنده باشی وپاینده انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
بهتون افتخار میکنیم..خدا نگهدارتون باشه دوستتون داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
کلام محکم حاج قاسم به من کرمانی احساس قدرت و امنیت و ارامش میدهد. برای ایران پایدار باش
Germany
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
سردار سلیمانی دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
سردار دمد گرم نوکرتم سوریه را ازاد کن .
Iran (Islamic Republic of)
313
۱۶:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
برای سلامتی امام زمان وحاج قاسم صلوات
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
دوستت داريم سردارخيلي
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۱۹:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
امام حسین پشت وپناهت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۲۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
زنده باشی شیر مرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
دمت گرم.همین که دهن این داعشی های حروم لقمه رو به خاک مالیدی خدا عمرت بده
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضامداح
۰۰:۳۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
درودخدابربزرگ مردشهرمون حاج قاسم سليمانی خداحافظت باشد. شيرمرد
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۰:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
خاک پوتینهایت بر دهان دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۳
بسم رب الشهدا...
درود خدا بر روان پاک شهدا..درود خدا بر امام شهدا...
درود خدا بر ادامه دهندگان راه شهدا...
درود خدا بر سردار حاج قاسم سلیمانی...
ننگ بر آمریکا...نابود باد اسرائیل...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۳
درود بر حاج قاسم سلیمانی تا وقتی اسمش میاد امریکایهاواسرائیلیها تنشون میلرزه.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۵۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
سردارتازنده ایم رزمنده ایم. انشاا...روزی برسه حکم جهاد داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
خداقوت تا اخرین نفس در خدمت رهبریم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۲۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
پرچم ایرانو همینا میبرن بالا دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
درود برجان بر کفان وطن خصوصا حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۳۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
خدا پشت و پناهت باشه سردار
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
زنده باد سردار شجاع ما
نوبت داعشی هاست که نابودشون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
سردار عاشقتم.. پایدار باشید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
سردارعشق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
سردار خدا قوت تا اخرين قطره خونمان حمايتت ميكنيم يا علي
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۷:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام به حاج قاسم ایران زمین که نامت با ایران عجین شده خسته نباشید چندی قبل کودک کشان صهیونیست و سوسمار خوران وهابی آل سعودعلنا اقرار ترس ازسپاه قدس کرده بودند زنده باد ایران ورهبر معظم وسردارن باغیرتش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
خدا قوت سردار
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
خدا پشت وپنهاهت
Iran (Islamic Republic of)
محمد93
۰۹:۲۸ ۲۲ تير ۱۳۹۳
خداقوت سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
حاج قاسم درود بر شرفت.
Iran (Islamic Republic of)
افتاب
۱۲:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
یاعلی به سردار قاسم سلیمانی یاعلی به همه جان بر کفان وطن
United States of America
عبد
۱۵:۵۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدایا این سردار اسلام رو خودت حفظش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا حفظتون کنه سردار
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
افتخار ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر شرفت .
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
درود بر سردار سلیمانی
Hong Kong
ناشناس
۱۷:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
درود خدا به سردار..به سردار غبطه میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
زنده باشی حاج قاسم .
Turkey
پژمان محرابی
۰۱:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
افتخار ایران انشالا هرجا که هستی سلامت باشی.
Iran (Islamic Republic of)
دهقانی
۰۹:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
خدا نگهدار ت باشد ای سردار ایرانی . وسرباز امام زمان (عج)
Iran (Islamic Republic of)
جلال طالبی
۱۵:۴۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۳
خداقوت حاج قاسم
United States of America
امیر اسماعیلی
۱۱:۲۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
درود بر رزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
سلام نا قبل مارو خدمت حاج قاسم برسونید .خدا واسمون حفظش کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
حاج قاسم سلیمانی در قلب ملت ایران جای دارد و امید دل همه مظلومان جهان اسلام وغیره هست،خداوند ایشان را هزار سال زنده نگه دارد،درود بر حاج قاسم سلیمانی و مرگ بر امریکا و اسراییل تروریست.
Germany
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
حاج قاسم خدا قوت
Germany
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
زنده باد سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
زنده باشی سردار
Iran (Islamic Republic of)
اتنا
۲۳:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
خدا حفظت کنه.
-
اسماعيلي
۲۲:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
خداقوت دلاور...
Iran (Islamic Republic of)
برخورداری
۲۱:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
سردار اوج عشق است
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۲۱:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
به داشتن چنین قهرمانانی افتخار می کنم .
Iran (Islamic Republic of)
لشکر 05کرمان
۲۰:۵۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
درود بر شرفت سر لشکر

ما آمریکا را زیر پا له می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
خدا به همرات دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
کسی که اسراییل را تار و مار میکند
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۹:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
دوستت داریم سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
خداوند نگهدارش باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
سردار سلیمانی محبوب قلب ایرانی هاست ...
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
ماشا الله حزب الله ماشالله سپاه پاسداران ماشاالله سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
خدا پشت و پناهش.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۳۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
دمش گرم
خدا عمرش بده
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار