درخواست بان کي مون از طرفين درگير در سوريه براي آتش بس در ماه رمضان/ محکوميت کشتار مصر

"بان کي مون" دبيرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه از نيروهاي ارتش دولتي سوريه و تروريست هاي سوري درخواست کرد تا در اقدامات خود تجديدنظر نمايند و از آنان خواست تا در ماه مبارک رمضان آتش بس اعلام نمايند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، بان کي مون در بيانيه خود با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشته است که اين ماه يکي از چهار ماهي است که مي بايستي جنگ در آن متوقف شود و در اين باره افزوده است "براي سعادت مردم سوريه من از تمام گروهها در سوريه مي خواهم که به اين فريضه مذهبي احترام بگذراند و در اين يک ماه آتش بس اعلام کنند. من از تمامي واحد هاي ارتش دولتي سوريه و گروه موسوم به "ارتش آزاد سوريه" و هر کسي که سلاح در دست دارد مي خواهم که در اين ماه سلاح را کنار گذارند و صلح را در سرتاسر سوريه اعلام کنند." 

دبير کل سازمان ملل متحد در انتهاي بيانيه خود افزوده است "از اين موضوع آگاهم که ممکن است عده اي بگويند اين درخواستي غير واقع بينانه است. صلح نهايي تنها از طريق مذاکرات جدي ميسر خواهد شد. با اين حال من اين حق را براي مردم سوريه اين حق را قايل هستم که خواستار برقراري آتش بس از سوي کساني باشند که به نام آنان مي جنگند." 

دبيركل سازمان ملل متحد همچنين با محكوم كردن كشتار معترضان در جريان راهپيمايي خشونت بار قاهره، از همه گروه‌هاي مصري خواست كه حداكثر توان خود را براي جلوگيري از بدتر شدن اوضاع به كار گيرند.

بيانيه دبيركل سازمان ملل خواستار انجام تحقيقات و مجازات مرتكبان آن شده و همچنين از گزارش دستگيري گسترده بسياري از چهره هاي سياسي مصري ابراز نگراني عميق كرده است.

بان كي مون همچنين خواستار برگزاري مسالمت آميز اعتراض ها در مصر و خودداري نيروهاي امنيتي از خشونت عليه معترضان شده است.


برچسب ها: رمضان ، سوریه ، بان ، کی ، مون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار