تظاهرات حمايت از مرسي مقابل کنسولگري مصر در شيکاگو

درحالي که هزاران نفر در قاهره هم به طرفداري و هم در مخالفت با محمد مرسي تظاهرات مي کردند، روز يکشنبه صدها نفر در شيکاگو براي حمايت از رئيس جمهور مخلوع مصر، به خيابان ها آمدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تايمز،صدها تظاهرکننده اي که در حمايت از مرسي راهپيمايي مي کردند در مقابل کنسولگري مصر در شيکاگو تجمع کردند. آنها شعار مي دادند "تنها رئيس جمهور مصر مرسي است". 

وائل الفقي، يک مصري که در انتخابات سال گذشته به محمد مرسي راي داده بود گفت: ما خيلي به دموکراسي خود مي باليديم و اين افراد آن را از ما دزديدند. 

سه روز تظاهرات و ناآرامي در مصر روز چهارشنبه زماني که ارتش قدرت را در دست گرفت و رئيس جمهور را خلع کرد، خاتمه يافت. عدلي منصور روز پنجشنبه به عنوان رئيس جمهور موقت سوگند ياد کرد. 

مانند الفقي بسياري از تظاهرکنندگان شيکاگو در مصر متولد شده اند و نگرانند که بازهم يک حکومت استبدادي بر کشورشان حاکم شود. 

فيصل حموده که در دهه 1960 مصر را ترک کرده است به اين روزنامه گفت: به خواست خدا مرسي بازهم به قدرت خواهد رسيد زيرا اين خواست مردم بود و انتخابات سال گذشته هم نخستين انتخابات آزادي بود که در تاريخ مصر برگزار شده است. 



برچسب ها: مرسی ، مصر ، تظاهرات ، شیکاگو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار