زاهدان/

فرودگاه بین المللی زاهدان گواهینامه فرودگاهی دریافت می کند

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه هاي كشور گفت: با توجه به مقررات سازمان بین المللی هوانوردی(ایکائو) فرودگاه هاي بين المللي ملزم به دريافت گواهينامه فرودگاهي هستند که در این راستا فرودگاه بين المللي زاهدان نيز با توجه به استاندار ها و امکانات موجود مراحل پاياني دريافت این مدرک را طی می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، ابراهیم شوشتری که به منظور بازدید از مجموعه هوانوردی و تجهیزات ناوبری فرودگاه بین المللی زاهدان به این شهرستان سفر کرده بود اظهار داشت: حوزه معاونت عمليات هوانوردي شركت فرودگاه هاي كشور مهمترين مجموعه اي است كه ملزم به رعایت و فراهم سازی و اجرای تمامی استانداردها و شرايط مورد نظر سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) است.

وی با بیان اینکه سيستم سوئيچينگ برج مراقبت فرودگاه زاهدان از پیشرفته ترین سيستم هاي موجود در سطح دنيا است افزود: این سیستم که تمامی مراحل نصب و راه اندازي آن توسط پرسنل اداره ارتباطات و ناوبري فرودگاه هاي سيستان و بلوچستان انجام شده است یکی از افتخارات مهندسان ایرانی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه نيروي انساني در بخش حوزه عمليات هوانوردي در فرودگاه هاي استان از بلوغ كاري و تخصص بالايي برخوردار است ادامه داد: تخصص لازم و تناسب رشته تحصیلی در جذب نيرو های انساني در بخش هوانوردي یک از شروط ورود به بدنه شركت فرودگاه ها است.

شوشتری همچنین جايگاه فرودگاه بين المللي زاهدان را در میان سایر فرودگاه هاي كشور مناسب و خوب توصیف کرد و افزود: این فرودگاه به دلیل موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه و جایگاه خاصی برخوردار است.

معاونت عمليات هوانوردي شركت فرودگاه هاي كشور در سفر دو روز ه خود به زاهدان همچنین از سطوح پروازي، اداره ايمني زميني، اداره شبكه پيام هاي هوانوردي ، اداره ارتباطات و ناوبري و برج مراقبت فرودگاه زاهدان بازديد و با پرسنل مجموعه ها ی مستقر در این فرودگاه بین المللی دیدار و گفتگو کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.