مصر خواستار تعلیق پيمان کمپ ديويد شد

منابع خبری در فلسطین اشغالی اعلام کردند: مصر برای حل مشکلات امنیتی صحرای سینا پیشنهاد داده است پیمان کمپ دیوید تعلیق شود تا زمینه برای حضور گسترده نظامیان مصری در صحرای سینا آماده شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره خبر داد: ارتش مصر در پی اعزام هزاران نظامی به صحرای سیناست تا تهدیدهای تروریستی گروه های هوادار القاعده را در این منطقه از بین ببرد و حتی به نظر می رسد این عملیات تا چند روز آینده آغاز شود.

این روزنامه نوشت: منابع اسرائیل می گویند با پیشنهاد تعلیق توافقنامه کمپ دیوید موافقت می کنند ضمن اینکه آمریکا نیز با این پیشنهاد مخالف نیست.

یک منبع نظامی در اسرائیل در این باره گفت: بازگشت امنیت به صحرای سینا به نفع ماست در نتیجه در پی آن نیستیم تا با پافشاری بر برخی امور دست ارتش مصر را برای پاک سازی این منطقه از تروریست ها ببندیم.

هم زمان پایگاه اینترنتی دبکا از پایگاه های اینترنتی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نوشت: تل آویو برای آغاز عملیات ارتش مصر علیه گروه های تروریستی در صحرای سینا چراغ سبز نشان داده است.

این پایگاه اینترنتی نوشت: منابع نظامی در اسرائیل خبر دادند ارتش مصر حضور خود را در صحرای سینا تقویت کرد و حتی بسیاری از تجهیزات نظامی را از شهرهای پورت سعید و اسماعیلیه به داخل سینا منتقل کرده است.

این منابع تاکید کردند: ارتش اسرائیل نیز حضور خود را در مناطق مرزی به ویژه شهر ایلات تقویت کرده است. در شهر ایلات ارتش در آماده باش قرار گرفت زیرا نگران است گروه های مسلح با استفاده از مرزهای مصر به اهدافی در اسرائیل حمله کنند.



برچسب ها: مصر ، کمپ دیوید ، معاهده ، لغو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار