بازرسی شبانه از مراکز عرضه مواد غذایی در ماه رمضان

كارشناس مسئول بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:بازرسین بهداشت محیط در طول ماه مبارك رمضان با توجه به افزایش مصرف زولبيا و باميه و آش و حليم به بازرسي مستمرو شبانه از مراکز تهیه و توزیع و طبخ مواد غذایی می پردازند.

مهندس قنبري، كارشناس مسول بهداشت محيط معاونت امور بهداشتي دانشگاه علوم
پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در طول ماه
مبارك رمضان با توجه به افزایش مصرف زولبيا و باميه و آش و حليم، كارشناسان بهداشت محيط مراكز وشبكه هاي بهداشت تحت پوشش دانشگاه، بازرسي مستمر وشبانگاهي را خواهند داشت.

وی با بیان این که  كه نظارت ها دراين ماه تقريبا از یک ساعت قبل از افطار آغازشده و تا ساعت ۱۲شب ادامه دارد  افزود:از قنادي ها درطول روز بازرسی صورت می گیرد و كبابي ها و مراكز طبخ حليم و آش و غذاهاي سنتي، رستورانها و فست فودها بعد از اذان مغرب و عشا مورد بازديد قرار مي گيرند و در اين نظارت ها مواد اوليه، زمان نگهداري، درجه حرارت و كليه مراحل طبخ ،آماده سازي و توزيع غذا توسط همكاران مورد بررسي قرار مي گيرد.

قنبری اظهار کرد:هموطنان مي توانند درصورت مشاهده وجود هر نوع مشكل بهداشتي ضمن تماس با شماره تلفن ۱۴۹۰ شكايت خود را مطرح کنند تا مورد بررسي قرار گيرد . همچنین افراد برای تهیه زولبیا، بامیه، حليم و آش منحصرا به مراكز صنفي مجاز به عرضه این محصولات مراجعه کنند. بطور مثال برای تهيه زولبيا و باميه به قناديها و براي تهيه آش و حليم منحصرا به واحدهاي صنفي كبابي مراجعه كنند و از تهيه اين قبیل مواد غذایی از ساير واحدها پرهیز کنيد./ح
.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.