نقش کانون در گسترش فرهنگ مطالعه؛

کودکان و نوجوانان ایرانی بیش از 4 میلیون جلد کتاب امانت گرفتند

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در سال گذشته نزدیک به 4 میلیون و سیصدهزار نسخه کتاب به امانت گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، بر اساس گزارش نرم‌افزار بانک اطلاعات معاونت فرهنگی کانون در سال 91 بیش از 2میلیون وپانصد جلد کتاب توسط اعضای دختر و بیش از یک میلیون و هفت صد جلد کتاب توسط پسرهای عضو 870 مرکز ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه پستی کانون به امانت گرفته شده است.

بر همین اساس به طور میانگین هر عضو کانون در سال گذشته نزدیک به 13 جلد کتاب به امانت برده و مطالعه کرده‌ است.

به این آمار باید کتاب‌هایی را که اعضای کانون در زمان حضور در داخل مرکز مطالعه می‌کنند، اضافه کرد. آماری که در این نرم‌افزار ثبت نمی‌شود.

در عین حال کانون دارای اعضای فعال و کتاب‌خوانی است که آمار مطالعه آنان گاهی به 500 تا 1هزار جلد نیز می‌رسد. 

این در حالی است که آمار کل کتاب‌های مراکز کانون در سال قبل 8 میلیون وهشت‌صد و بیست و شش هزار و چهل و شش جلد و 12 هزار و هشتصد و چهل و هفت عنوان در این نرم‌افزار به ثبت رسیده است.

 هم‌چنین بر اساس اطلاعات این نرم‌افزار در 2 ماهه اول سال 92 بیش از یک‌صدو سی وپنج هزار جلد کتاب به مجموع کتاب‌های مراکز کانون سراسر کشور افزوده شده است.

در حال حاضر هر مرکز فرهنگی، هنری کانون به صورت میانگین دارای بیش از 10‌هزار جلد کتاب است.

چند روز پیش اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 کانون بندرعباس هم زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان طی ویژه‌برنامه‌ای ثبت 10هزارمین جلد کتاب این مرکز را جشن گرفتند.

سامانه‌ی کتاب‌داری معاونت فرهنگی کانون حاوی اطلاعات کتاب‌ها، اعضا و فعالیت‌های مراکز کانون است که همه روزه در این مراکز ثبت می‌شود.

اطلاعات این سامانه اگرچه هم‌اکنون نیز بر روی اینترنت مشاهده می‌شود اما قرار است در آینده‌ای نزدیک  به صورت کامل‌تری در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار