بندرعباس /

توسعه 16 میدان جدید نفت و گاز در جزیره قشم

رئیس منطقه عملیاتی قشم گفت: توسعه 16 میدان جدید نفت و گاز و همچنین تولید 12 هزار مگاوات برق در قشم برنامه ریزی شده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس حیدر یارویسی با اشاره به وجود زیرساخت های لازم برای تبدیل این جزیره به قطب (هاب) انرژی خلیج فارس از آمادگی برای تولید روزانه 12 هزار مگاوات برق به صورت دراز مدت در جزیره قشم خبر داد و افزود: برنامه ریزی برای صادرات برق تولیدی این منطقه به کشورهای خلیج فارس نیز انجام می شود.
وی تصریح کرد: اراده و توان متخصصان ایرانی بر موقعیت ژئوانرژی منطقه قشم افزوده شده است و پیش بینی می شود در یک دوره 8 تا 10 ساله امکان شکل گیری هاب انرژی در منطقه قشم فراهم شود.
رئیس منطقه عملیاتی قشم به پروژه توسعه میدان فروزB با هدف تولید گاز و تبدیل آن به برق (GTW) اشاره کرد و گفت: این طرح با ظرفیت پالایش یک میلیارد فوت مکعب گاز و تبدیل آن به 6 هزار مگاوات برق در کنار تولید روزانه 2 هزار مترمکعب آب شیرین در دست انجام است.
یارویسی ، ذخایر درجای نفت و گاز در منطقه قشم را به ترتیب بیش از چهار میلیارد بشکه نفت و 10 تریلیون فوت مکعب گاز اعلام کرد.
یارویسی در تشریح روند اجرای طرح های توسعه ای در منطقه قشم گفت: با بهره برداری از طرح افزایش هفت برابری ظرفیت تولید نفت از میدان هنگام از چهار هزار بشکه به 30 هزار بشکه در ، زیرساخت های مورد نیاز برای اجرا و توسعه طرح های دیگر در جزیره قشم از جمله میدان های نفت و گاز توسن، توسن شمال غربی، تفتان، هرمز، گورزین، سلخ و فروز A و B ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: نفت میدان مشترک هنگام از مرغوبترین نفت های صادراتی کشور است.
در فاز نخست طرح توسعه میدان فروز B صادرات برق تولیدی به کشورهای همجوار از جمله عمان، امارات، پاکستان و هند همچنین زنجیره کامل ارزش از استخراج گاز تا تولید برق و آب دیده شده است.
رئیس منطقه عملیاتی قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران به تولید روزانه 75 میلیون فوت مکعب گاز از میدان گازی گورزین اشاره کرد و گفت: گاز تولیدی از این میدان برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه بندرعباس و کارخانه سیمان بندر خمیر مصرف می‌شود.
یارویسی افزود: منطقه قشم با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی آن به کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز، می تواند به عنوان مرکز ذخیره سازی و صادرات محصولات نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل شود./س

برچسب ها: توسعه میدان ، نفتی ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.