نخست‌وزیر دولت موقت مصر:

قاهره به دنبال ایجاد تنش با هیچ کشوری نیست/ اطلاعات اردوغان نسبت به مصر "ناقص" است

نخست‌وزیر دولت موقت مصر در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی این کشور با تأکید بر خودداری از ایجاد تنش با کشورهای منطقه گفت که نخست‌وزیر "ترکیه" اطلاعات ناقصی درباره تحولات مصر دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  "حازم الببلاوی"، نخست‌وزیر دولت موقت مصر در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی این کشور تأکید کرد که وی در ابتدای کار با به عهده گرفتن مسئولیت نخست وزیری مخالفت کرده زیرا او یک اقتصاد‌دان است و درخواست کرده بوده که شخص دیگری عهده‌دار این مسئولیت شود.

وی افزود: بعد از اینکه افراد زیادی از به عهده گرفتن این مسئولیت عذرخواهی کردند به این نتیجه رسیدم که هرچند این مسئله فشار روحی فراوانی ایجاد می‌کند اما کشور در حال حاضر نیاز به حکومت دارد.

نخست وزیر موقت مصر با اشاره به نهاد قضایی مصر تأکید کرد که این نهاد از پاک‌ترین دستگاه‌های نظامی کشور است اما برخی از قاضیان باید از درگیر شدن در مسائل جزئی دوری کنند.

ببلاوی تأکید کرد که تأسیس وزارت عدالت انتقالی برای رسیدن به آشتی ملی صورت گرفته است و مهم‌ترین چالشی که در حال حاضر مصر با آن روبرو شده است مسئله تفرقه و چندپارگی است که در خیابان‌های مصر نیز مشهود است.

وی گفت که در مراحل تشکیل دولت تنها با «محمد البرادعی» مشورت کرده و «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع در جریان تشکیل دولت قرار نداشته است.

نخست وزیر موقت مصر تأکید کرد که هدف اولیه او در تشکیل دولت شایستگی بوده زیرا کشور به افراد با تجربه و شایسته نیاز دارد.

وی افزود: به پیشینه سیاسی افرادی که برای به عهده گرفتن وزارت‌خانه‌های مختلف معرفی شده بودند توجه نکردم و متعهد بودم که دولت باید از همه جریان‌های سیاسی تشکیل شود.

وی همچنین تأکید کرد که مصر در نبردی برای بازسازی اقتصاد مصر است و کمک‌های کشورهای عربی به مصر برای عبور از این مرحله کافی نیست بلکه باید کارخانه‌های مصری فعالیت خود را دوباره آغاز کنند.

وی در اشاره به کمک‌های آمریکا نیز گفت که همانگونه که مصر از کمک‌های آمریکا بهره میبرد، این کشور نیز از ثبات در مصر بهره‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات "ترکیه" درباره تحولات سیاسی مصر گفت: نباید در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کرد و مصر به دنبال ایجاد تنش با هیچ کشوری نیست که شرایط واقعی این کشور را درک نمی‌کند.

ببلاوی افزود: "ترکیه" کشور مهمی در منطقه است و رابطه دو کشور برای قاهره مهم است اما «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر "ترکیه" اطلاعات ناقصی درباره تحولات کشور دارد که این مسئله نیازمند توضیح است.

گفتني است،  جلسه دولت موقت مصر بعد از ادای سوگند، به ریاست حازم الببلاوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب ها: ترکیه ، مصر ، تنش ، ناقص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار