شعبان خمسه: مسافران ترکیه، کاندیدای جهانی هستند نه فیکس

اردوی تدارکاتی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در مجموعه ورزشی آزادی تهران دنبال می شود.

محمد شعبان خمسه مربی تیم والیبال جوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تمرینات به صورت منظم و منسجم در حال برگزاری است مسئولان فدراسیون شرایط اعزام تیم ملی به ترکیه را فراهم کرده اند.

 وی تصریح کرد:  طبق هماهنگی انجام شده قرار است تیم ملی روز سه شنبه دوم مرداد ماه  به ترکیه  سفر کند.

وی تصریح کرد:  مسولان والیبال ترکیه در دعوت نامه ارسالی چهار روز حضور و سه بازی تدارکاتی را پیشنهاد کرده اند که در این خصوص مسئولان  فدراسیون به دنبال افزایش  تعداد روزهای اردوی تدارکاتی و بازی های دوستانه هستند.

 مربی تیم ملی  والیبال کشورمان در ادامه افزود: قرار است با 12 بازیکن تیم ترکیه اعزام شود این 12 ملی پوش نفرات اصلی تیم ملی  در مسابقات جهانی محسوب نمی شوند بلکه کاندیدای اول هستند البته اعزام آنها بستگی به برطرف شدن مشکلات خروجی بازیکنان دارد.

 شعبان خمسه افزود: پس از باز گشت تیم ملی  از ترکیه، ملی پوشان اعزامی در کنار یکدیگر بازیکنان تمرینی و بهترین ها برای مسابقات جهانی انتخاب خواهند شد.

 وی گفت:  هم اکنون تمرینات در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی دنبال می شود  به گونه ای که صبح ها برنامه های وزنه، سرویس دریافت توپ گیری و عصرها هم کارهای تاکتیکی را  دنبال می کنیم به طور کلی تمرینات سرویس و دریافت در دستور کار ملی پوشان است.

مربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در ادامه افزود: ترکیب کنونی تیم ملی نسبت به تیم جوانان حاضر در مسابقات قهرمانی قاره آسیا با تغییراتی همراه است کادر فنی این تغییرات را به نیت بهتر شدن انجام داد البته ناگفته نماند که تمامی بازیکنان حاضر در مسابقات آسیایی هم به این اردوهای آماده سازی دعوت شدند اما در کوران رقابت ها نتوانستند عملکرد خوبی نسبت به دیگر بازیکنان جایگزین داشته باشند.

وی یاد آور شد: به هیچ عنوان نباید سطح مسابقات آسیایی را با جهانی مقایسه کرد به طور کلی رقابت های قهرمانی قاره کهن  محک خوبی برای ارزیابی سطح پیکارهای جهانی نیست.

شاهدیم  که تیم ملی کوبا در مسابقات لیگ جهانی دارای ارنج سنی 17 تا 22 سال ( رده جوانان) است یا در ترکیب تیم ملی آرژانتین 2 الی سه نفر در تیم ملی جوانان حضور دارند.

وی یاد آور شد: تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات جهانی جوانان راه بسیار سخت و دشواری در پیش دارد مهمترین و سرسخت ترین حریف ما در این پیکارها تیمهای ملی آرژانتین و ژاپن هستند ما فیلم بازیهای تیم ملی جوانان ژاپن را در مسابقات قهرمانی آسیا داریم.
به تازگی فیلم بازیهای تیم ملی آرژانتین در دیدارهای دوستانه هم به دستمان رسیده است سعی داریم با بازبینی این فیلم ها عملکرد هر یک از بازیکنان آن را به طور کامل آنالیز کنیم و با شناخت دقیق به مصاف حریفان مرحله مقدماتی با هدف صعود به مرحله دوم برویم.

وی یاد آور شد: تیم ملی جوانان ایران در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان جایگاه ششم را به خود اختصاص داد هدف ما در پیکارهای امسال راهیابی به جمع چهار تیم برتر و صعود 2 پله ای و سپس کسب مدال است./آق
برچسب ها: شعبان خمسه ، والیبال ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار