افتخاري در نشست مطبوعاتی:

مجمع جهانی زنان مسلمان به زودی تشکیل می‌شود/ تصویب اساسنامه این مجمع با حضور مهمانان خارجی

مشاور دبيرکل و مديرکل امور بانوان در مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: در پي آن هستيم سندي به عنوان سند حقوق بين‌المللي زنان به تصويب برسانيم و براي تصويب اين اساسنامه از کشورهاي مختلف مهماناني را دعوت کرده و در اين راستا فراخواني براي 16 شهريورماه که مصادف با روز دختران است داده‌ایم که امیدواریم اين اساسنامه به تصويب رسيده و کار خود را آغاز کنيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، " لاله افتخاري " مشاور دبيرکل و مديرکل امور بانوان در مصاحبه مطبوعاتي که صبح امروز در مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي پيرامون معرفي اهداف و برنامه‌هاي اداره کل امور بانوان برگزار شد، اظهار داشت: در دين اسلام برخلاف آنچه که در غرب از جايگاه زن ياد شده زن جايگاهي والا و رباني در جامعه داشته است.

وي ادامه داد: زن نه تنها شهروند درجه دو و اضافه بر مرد نبوده و شخصيتي تبعي ندارد بلکه در جامعه الهام بخش، الگو و تاثيرگذار بوده و مي‌تواند به نهايت اوج خود برسد.

افتخاری افزود: زنان در بعد مثبت و منفي براي جامعه و همچنين مردها الگو بوده و در اين راستا تاثيرگذار هستند.

وي تصريح کرد: هويت زن و حرکت او در مسير خليفه‌الله کمال و رشد براي خود وجامعه تاثيرگذار است.

مدیرکل امور بانوان در ادامه با اشاره به فرمایشات بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران افزود: زن در جامعه هم مي‌تواند عامل سقوط و هم عامل رشد باشد و ما وظيفه داريم هويت زنان را به آنها نشان داده و آنها را در جهت رفع و دفع حملات جنگ نرم، رفع و ناتواني فرهنگي و همگرايي بين مذاهب به کار گیریم.

وي اظهار داشت: اگر دشمنان قرار است در جامعه تفرقه انداخته و از اين جهت به خواسته‌هاي خود برسند زنان در جامعه سنگربانان خط مقدم هستند.

افتخاری در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبري افزود: امروز هر هنجره‌اي که به دنبال اسلام است دعوت کننده هنجره اسلامي بوده و در غير اين صورت ناطق شيطان به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به معناي تقريب مذاهب گفت: تقريب مذاهب به معناي ايجاد همگرايي مذاهب بين هم و اتفاق نظر در مسير مشترکات شناخت واقعي است.

افتخاري تصریح کرد: قرآن کريم در راستاي هم‌پيمايي اهل کتاب دستور داده که شيعه و سني با مشترکات اسلامي اتفاق نظر پيدا کنند.

وي در ادامه با اشاره به تقريب مذاهب به طريق اولی اظهار داشت: تقريب مذاهب به طريق اولی اينگونه است که در زمان حضرت علي(ع) که خلافت را حق خود دانسته سکوت کرده و در زمان خلفاي سه گانه براي دفع دشمنان اسلام به آنها مشاوره نيز داده است.

وي تصريح کرد: علماي ما تلاش‌شان براين است که اگر فتوايي را مي‌دهند فقط شيعي نباشد و مطالبات آنها براساس همه مذاهب اسلامي بوده است.

افتخاري ادامه داد: ما دلبستگي مصري‌هاي امروز را فراموش نکرده چراکه ارادت آنها به اهل بيت زياد است و دشمنان اسلام اين ارادت را به تقابل و تضاد تبديل کرده که در اين راستا مي‌توان به حرکات تند تکفيري‌ها اشاره کرد که اين حرکات ساخته استکبار جهاني براي رسيدن به خصومت است.

وي در ادامه با اشاره به فتواي عالم بزرگوار سني افزود: شيعه از مذاهب اسلامي است و بايد اين دين را به رسميت شناخته و علما نيز در اين راستا با هم مراوده داشته‌ و به این مهم ادامه دهند.

افتخاری با اشاره به تاسيس مجمع تقريب مذاهب اسلامي به دست مقام معظم رهبري افزود: اين مجمع پايگاهي براي گسترش تقريب مذاهب است که زير نظر رهبري و به امر ايشان تاسيس شده است.

وی در ادامه افزود: بهترين روش براي ايستادن در جلوي فرهنگ وارداتي غرب اين است که بانوان را با فرهنگ اسلام آشنا کرده و اين بهتر راه شناختن مسلمان است.

مدیرکل امور بانوان تصريح کرد: با توجه به جامعه بشري که 50 درصد آن را زنان تشکيل مي‌دهند متاسفانه شاهد دو دستگي در ميان بانوان هستيم که در اين راستا زنان جامعه بايد ظرفيت و دشمن خود را شناخته و با يکديگر هم‌فکري و تبادل نظر داشته و براي بهبود وضعيت زنان در جامعه با يکديگر انسجام داشته باشند.

افتخاري در ادامه افزود: طرحي به عنوان مجمع جهاني زنان مسلمان تهيه شده تا همه زنان با هر سليقه و مذهبي در آن ديده شوند.

وي در ادامه با اشاره به شعار مجمع جهاني زنان اظهار داشت: شعار ما اين است که برخلاف اینکه زن در تاريخ نتوانسته حقوق خود را بدست آورد ولي براساس آيات شريفه قرآن، مسئوليت و ولايت هم برای زن و مرد قرار داده شده و اين ولايت متقابل است و زن و مرد در ويژگي‌هاي بشري و سیر به خليفه الله با هم برابرند و ما با اين شعار وارد عرصه شده‌ايم و در اين راستا نيازمند يک همگرايي هستيم.

افتخاري تصريح کرد: ما در پي آن هستيم سندي به عنوان سند حقوق بين‌المللي زنان به تصويب برسانيم و براي تصويب اين اساسنامه از کشورهاي مختلف مهماناني را دعوت کرده و در اين راستا فراخواني براي 16 شهريورماه که مصادف با روز دختران است داده‌ایم که امیدواریم اين اساسنامه به تصويب رسيده و کار خود را آغاز کنيم.

وي در ادامه افزود: ما اين ديدگاه را به عنوان مجلسي در دنيا عرضه کرده که اين ديدگاه براساس عقلانيت است.

مشاور دبيرکل و مدير کل امور بانوان در پايان خاطرنشان کرد: اميدواريم اين مجمع با کمک رسانه‌ها به بهترين پل ارتباطي تبديل شود و بتواند پيام ما را به گوش همه برساند و در اين راستا عقيده ما براين است که خبرنگاران که پيام رسانان به حق در جامعه هستند رسالت زينبي و سجادي را به خوبی ادا کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مرد ، زن ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار