تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید آلمان به صالحی

سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ضمن دیدار و گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " علی‌اکبر صالحی " در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب فی‌مابین دو کشور در زمینه سیاسی گفت : دو کشور بزرگ ایران و آلمان شرکای طبیعی یکدیگر هستند و از زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند.

وزیر امورخارجه کشورمان، آلمان را کشوری مهم و تأثیرگذار در جامعه جهانی و اروپا ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت جدید شاهد تغییر رویکرد غرب در از تقابل به همکاری و تعامل با ایران باشیم .

صالحی همچنین ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت ایران به‌عنوان باثبات‌ترین کشور در منطقه افزود: ایران از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای همکاری در مسائل مختلف سیاسی و امنیتی و نیز اقتصادی و تجاری و انرژی با اروپا به خصوص کشور آلمان برخودار است.

" فورن اشترن برگ " سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز  ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه کشورش به همتای ایرانی، به فرهنگ و تاریخ و نقش مهم و تاثیرگذار ایران در ثبات و امنیت منطقه و جهان اشاره و ابراز امیدواری کرد با آغاز به کار  دولت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شاهد بسط و گسترش بیش از  پیش روابط بین تهران و برلین به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صالحی ، سفیر ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار