بجنورد/

خراسان شمالی نمایی از قابلیت های بالقوه و مستعد برای سرمایه گذاری

سیمای اقتصادی خراسان شمالی نمایی از قابلیت های بالقوه و مستعد در جهت رشد اقتصادی است که زمینه سرمایه گذاری مناسب را می طلبد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ سایت اداره کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در معرفی چهره و نمای اقتصادی استان به ظرفیت هایی چون استقرار در محور ارتباطي شرقي و غربي در مسير ترانزيتي كشور با آسياي ميانه و شرايط اقليمي مساعد و برخورداري نسبتاَ مناسب از نزولات آسماني را از زمینه های مناسبی در جهت سرمایه گذاری در این استان ذکر کرده است.

همچنین دشتها و اراضي مستعد كشاورزي براي توليد انواع محصولات باغي – زراعی، برخورداري از پوشش گياهي مناسب و جنگلهاي ناحيه ايران – توران،برخورداري از منابع آب سطحي و قابليت ذخيره سازي به منظور توسعه بخش كشاورزي،صنعت و شرب از دیگر این توانمندی های بالقوه و بالفعل استان است.

برخورداري از توانايي هاي ممتاز استان در توليدات دام و فراورده هاي دامي و پرورش طيور و آبزي پروري،برخورداري از صنايع نسبتاَ بزرگ نظير پتروشيمي،فولاد،سيمان،آلومينا و بستر توسعه فعاليتهاي صنعتي نیز از دیگر این توانمندی ها است.

قرار گرفتن خراسان شمالی در محور زيارتي و گردشگري مشهد مقدس با شمال و غرب كشور و برخورداري از جاذبه هاي گردشگري و تفرجگاهها ي طبيعي در محورهاي مختلف استان، مهمترین زمینه ارتباطی و جذب زائران و گردشگران را به این استان فراهم کرده است.

پيشينه تاريخي ،فرهنگ غني،وجود فضاي اجتماعي و اقتصادي مناسب و مرز مشترك امن جهت جذب سرمايه هاي خصوصي داخلي و خارجي و توسعه فعاليتهاي اقتصادي - بازرگاني با كشورهاي آسياي ميانه نیز از دیگر ویژگیهای این استان است.

بهره مندي از صنايع دستي به خصوص پشتي و جاجيم،امكان پرورش اسب اصيل تركمن و توسعه آن به منظور صادرات از جمله بارزترین توانمندیهای استان در عرصه سرمایه گذاری اقتصادی است.

خراسان شمالی با داشتن زمينه هاي قانوني براي توسعه ورزش،نگرش مثبت جامعه به فعاليتهاي ورزشي،گرايش بخش خصوصي و تشكل هاي داوطلب غير دولتي (NGO) به سرمايه گذاري و خدمات رساني در توسعه ورزش نیز قابل توجه است.

این ویژگیهای فرهنگی،جغرافیایی،اقتصادی و تاریخی زمینه های مناسبی را در جهت سرمایه گذاری و رشد اقتصادی استان فراهم کرده است که باید مسئولان از آن بهترین بهره گیری را نمایند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.