سفير ايران و رهبر حزب جمهوريخواه "تركيه" درباره تحولات سوريه و مصر گفتگو کردند

سفير جمهوري اسلامي ايران در "آنكارا" با "كمال‌قليچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوري‌خواه خلق "تركيه" كه بزرگترين حزب مخالف در مجلس ملي اين كشور است، ديدار و درباره تحولات سوريه و مصر بحث و تبادل‌نظر كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "عليرضا بيگدلي" سفير جمهوري اسلامي ايران در آنكارا با "كمال‌قليچدار اوغلو" رهبر حزب "جمهوري‌خواه خلق تركيه" كه بزرگترين حزب مخالف در مجلس ملي اين كشور است، ديدار و درباره تحولات سوريه و مصر بحث و تبادل‌نظر كرد.

 در اين ديدار كه در مركز حزب جمهوري‌خواه در "آنكارا" صورت گرفت، دو طرف در خصوص فرآيند مناسبات دوجانبه "ايران و تركيه" و آخرين تحولات منطقه و در راس آن بحران سوريه و مصر گفتگو کردند.
 
"فاروغ‌لوغ اوغلو" معاون سياست‌خارجي و امور بين‌المللي حزب "جمهوري‌خواه خلق" نيز در اين ديدار گفت: رهبر حزب ، يكي از مسببان اصلي وضعيت كنوني در سوريه را سياست‌هاي حزب حاكم "عدالت و توسعه"(آك) "تركيه" دانسته و تاكيد دارد: بحران سوريه فقط بايد به‌دست مردم اين كشور حل شود.
 
در اين ديدار موضوع پيشنهاد حزب جمهوري‌خواه "تركيه" براي تشكيل كنفرانس بين‌المللي و مشاركت جمهوري اسلامي ايران در اين كنفرانس نيز مطرح شد.
 
سفير جمهوري اسلامي ايران در "آنكارا" نيز نظر مساعد خود را براي مشاركت در اين كنفرانس اعلام كرد.
 
انتهاي پيام/
 
منبع: ايرنا
برچسب ها: ترکیه ، ایران ، حزب ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار