قم/

مسجد مقدس جمکران مامن عبودیت در درگاه الهی است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد کوچکی که بر اساس تقوی به امر ولی خدا به عنوان مقدس‌ترین زمین برای مردم بنا شده، بعد از هزار سال همچنان برقرار بوده و دل‌های مردم به سوی آن جذب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم وافی در مراسمی که به مناسبت سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران در شب هفدهم رمضان برگزار شد در جمع خادمان و منتظران حضرت ولیعصر (عج) با بیان اینکه این شب از جهات مختلف دارای اهمیت است اظهار داشت: شب هفدهم رمضان در کتاب مفاتیح‌الجنان یک فصل مجزا دارد، جنگ بدر در این ماه واقع شده و در آن فضیلت بسیار بزرگی برای امیرالمؤمنین (ع) رقم خورده است.

وی ادامه داد: شب جمعه در میان شب‌های هفته و ماه مبارک رمضان شبی پر فضیلت است که در روایت آمده است در موقع افطار شب‌های جمعه، خداوند متعال هزاران انسانی که گرفتار و گناهکار هستند از آتش نجات داده و آن‌ها را مورد مغفرت و رحمت خود قرار می‌دهد.

تولیت مسجد مقدس جمکران سومین ویژگی شب هفدهم رمضان را سالگرد بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر (عج) دانست و بیان داشت: در صدر اسلام و با ورود حضرت محمد (ص) به مدینه ابتدا ایشان دستور ساخت مسجد قبا را دادند، ایشان پیش از سامان دادن به اوضاع مسلمین، در حالی که مشرکین در کمین آنان هستند دستور ساخت مسجد را می‌دهند تا مؤمنین در این مسجد تربیت شده و در چنین شبی در جنگ بدر به فیوضات الهی دست یابند.

وافی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران از جمله مساجدی است که بر اساس تقوا ساخته شده است، مؤسس آن شاخص‌ترین، با تقوا ترین و حجت خدا بر روی زمین، وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) هستند، به عنوان زمین مقدس از آن یاد می‌کنند و دستور نماز و عبادت به ویژه مسئله عبودیت و استعانت از درگاه الهی در این جا صادر می‌شود و مؤمنین را دعوت به حضور در این مکان مقدس می‌کنند.//س

برچسب ها: قم ، مسجد ، مقدس ، جمکران ، مامن ، عبودیت ، الهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.