ياسوج/

مانور ضعیف رسانه‌ای بر روی ثبت ملی واقعه تنگ گجستان و تنگ تامرادی

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت ملی دو واقعه تاریخی جنگ در تنگ گجستان و تنگ تامرادی کاری بزرگ بود که رسانه‌ها کمتر به آن پرداختند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حمیدرضا واعظی‌زاده شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه میراث فرهنگی کارهای بزرگی انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت ملی چند اثر اشاره کرد.

وی افزود: در کل تعداد دو هزار و 630 اثر طبیعی و ملی در استان وجود دارد که 750 اثر آن ثبت ملی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هشت ماهه گذشته تعداد 31 اثر را در دستور کار قرار دادیم که بیشتر آن‌ها مربوط به مناسبت‌های دینی از جمله موضوع عاشورا بود.

واعظی‌زاده عنوان کرد: یکی از این آثار مربوط به رشادت مردم استان در واقعه تنگ تامرادی بود که باید در فهرست آثار ماندگار قرار می‌گرفت و ما این کار را انجام دادیم.

وی با ابراز گلایه از این که چنین کار بزرگی کمتر در دستور کار رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی قرار گرفت، تصریح کرد: واقعه تنگ تامرادی و جنگ گجستان از کارهای بزرگی بود که عشایر استان ما در برابر رژیم ستمشاهی انجام دادند و هر چه ما از این وقایع بگوییم و بنویسیم کم گفته‌ایم.

واعظی‌زاده این کار عشایر را اقدام انقلابی دانست و نه غائله و در ادامه افزود: وقتی با یک کاروان 110 نفره عشایری در تهران حضور یافتیم، آن‌هایی که در شورای عالی ثبت حضور داشتند از اصرار و پی‌گیری ما تعجب می‌کردند./ج1

برچسب ها: یاسوج ، رسانه ، رشادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.