با حضور وزیر بهداشت:

پایلوت پلنت در انستیتو تحقیقات تغذیه ای کشور راه اندازی شد

طرح پایلوت پلنت صنایع غذایی در انستیتو تحقیقات وصنایع غذایی کشور امروز با حضور وزیر بهداشت و مسئولین داشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  دکتر حاجی فرجی رئیس انستیتو تحقیقات و صنایع غذایی کشور امروز ۶ مرداد در مراسم راه اندازی پایلوت پلنت گفت:با احداث این پایلوت پلنت زمینه برقراری ارتباطات مشاوره‌ای، آموزشی، آزمایشگاهی، تکنولوژیکی و فنی بین انستیتو و دانشکده با سایر موسسات دولتی و غیر دولتی به ویژه صاحبان صنعت غذا وهمچنین زمینه همکاری این مرکز با نهادهای حاکمیتی به عنوان بازوی تحقیقاتی توسعه می‌یابد.


وی ادامه داد:شناسایی و توسعه روش‌های جدید در ابعاد مختلف طراحی، تولید، بهسازی و نگهداری مواد غذایی وهمچنین طراحی فرمولاسیون غذاهای فراسودمند وموثر در ارتقاء سلامت جامعه با انجام پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر فن آوری‌های نوین از جمله رسالت انستیتو و دانشکده است.

حاجی فرجی عنوان کرد:تولید مواد غذایی متنوع، متناسب با خواسته‌ها و ذائقه‌های گوناگون با حفظ کیفیت محصول و حداقل قیمت تمام شده که بیشترین بازگشت سرمایه را در بر داشته باشد، مورد نظر صاحبان صنعت غذا است. لذا نیل به این اهداف نیازمند انجام پروژه‌های تحقیقاتی تجاری و صنعتی است که با بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های مجهز تحقیق و توسعه در کنار خطوط تولید
مواد غذایی تحقق می‌یابد.

رئیس انستیتو تحقیقات و صنایع غذایی کشور افزود: توسعه ارتباط انستیتو با سایر موسسات دولتی و غیر دولتی به ویژه صاحبان صنعت غذا همزمان با بازنگری ساختار ونحوه فعالیت دفتر ارتباط با صنعت انستیتو در هیئت رئیسه انستیتو و دانشکده مطرح و با تاکید بر نقش حاکمیتی انستیتو، راه اندازی پایلوت پلنت صنایع غذایی در اولویت های اجرایی این مرکز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پایلوت پلنت در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع در مجاورت گروه‌های آموزشی و تحقیقاتی علوم و صنایع غذایی واقع شده است و در قالب پایلوت فرآورده‌های لبنیات، فرآورده‌های گوشت، غلات، میوه و سبزی،تکنولوژی بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده و می‌زبندی سه فضای آزمایشگاهی و قفسه بندی انبار تجهیز شد.

حاجی فرجی خاطر نشان کرد:حودو شش و نیم میلیارد تومتن هزینه برای ساخت این مجموعه صرف شده است و تمام تجهیزات خریداری شده برای تکمیل امکانات هنوز از کشورهای خریداری شده ارسال نشده است.
برچسب ها: غذا ، انستیتو ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار