بررسي سينماي سه بعدي در جهان؛/6

داستان اسباب بازي 3 و دوبله تام هنكس

اندي قصد رفتن به كالج دارد.اسباب بازي ها به اشتباه به جاي اتاق زيرشيرواني به يك مركز مراقبت روزانه برده مي شود.وودي مي خواهد بقيه اسباب بازي ها را متقاعد كندكه آنها رها نشده اند وبايدبه خانه برگردند.


داستان اسباب بازي 3
كارگردان: لي اونكريچ

فيلمنامه: مايكل آرنت. نويسندگان قصه: جان لستر، اندرو واستنتن و لي اونكريچ. صداها: تام هنكس، آلن جان كيوزاك، مايكل كيتن، جان راتزنبرگ. 103 دقيقه.

اندي قصد رفتن به كالج دارد. اسباب بازي ها به اشتباه به جاي اتاق زير شيرواني به يك مركز مراقبت روزانه برده مي شود. وودي مي خواهد بقيه اسباب بازي ها را متقاعد كند كه آن ها رها نشده اند و بايد به خانه برگردند.

در آخرين فيلم از سه گانه داستان اسباب بازي اندي به سن قانوني هجده سالگي مي رسد و بايد به کالج برود تقدير اسباب بازي ها رها شدن است پيکسار اهل هاليوود و بازار گرمي نيست و علاقه اي هم به جنجگولک بازي هاي سه بعدي ندارد اما اضافه شدن بعد سوم به فيلم هايش عمق تازه اي به آن ها داده و فيلم هاي تقريبا بي نقص پيکسار را قدري کامل تر کرده وقتي وودي، باز و بقيه اسباب بازي ها آخرين ماجراجويي شان را شکل ميدهند ما خودمان را دقيقا در ميان آنها حس مي‌کنيم و خب حس درخشاني است که حس کنيم قرار است در اتاق اندي مستقر بشويم و البته وحشتناک است که کارمان به کوره و آتش سوزي ختم شود سه بعدي يک کاربرد مهم ديگر هم در تماشاي چنين فيلمي دارد عينک سه بعدي نميگذارد ديگران اشکمان را در پايان فيلم ببينند.
تکه برگزيده اندي چشم اندازهاي وسعيي را تخيل مي‌کند که اسباب بازي هايش در آن ها کارهاي قهرمانانه يا خرابکارانه انجام‌ مي‌دهند.

لي اونکريچ که تدوينگر دو قسمت قبلي داستان اسباب بازي بود و در قسمت دوم به عنوان کارگردان مشترک هم همکاري کرده بود توانست براي ساخت فيلم سوم جاي جان لستر بگيرد و خودش بر صندلي کارگرداني بنشيند.

اونکريچ و تيمش هم پيمان شدند که از آغاز همکاري براي ساخت اين فيلم همه سرشان را بتراشند.

تام هنکس و تيم آلن که به ترتيب به جاي شخصيت هاي وودي و باز حرف مي زدند اصرار داشتند بر خلاف دو قسمت قبلي و نيز برخلاف روال معمول گويندگي انيميشن ها هم زمان در استوديو حضور پيدا کنند و ديالوگ هاي شان را بگويند به قول خودشان عاشق شيمي رابطه شان در فيلم بودند.

اولين فيلم پيکساز که به شيوه آ‌يمکس نمايش داده شد./ي2

منبع: ماهنامه فيلم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.