گزارش هاي جهاني نشان مي دهند كه با بهبود وضعيت بهداشتي و درماني، ميزان مرگ و مير كودكان زير پنج سال در طي دو دهه اخير، به يك سوم كاهش يافته است.

فرهاد سالاري، استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرناران گفت: وضعيت سلامتي مردم جهان نشان مي دهد كه در سال هاي اخير اغلب شاخص هاي بهداشتي و درماني با بهبود نسبي همراه بوده است.

وي افزود: از جمله شاخص هايي كه بهبود يافته است، ميزان مرگ و مير مادران باردار، مرگ و مير كودكان و اميد به زندگي و برخي ديگر از شاخص هاي مربوط به تولد و زايمان است.

سالاري تأكيد كرد: گزارش هاي جهاني نشان مي دهند كه با بهبود وضعيت بهداشتي و درماني، ميزان مرگ و مير كودكان زير پنج سال در طي دو دهه اخير، به يك سوم كاهش يافته است.

وي، با بيان اينكه الگوي مرگ و مير كودكان و ميزان آن در كشورهاي مختلف تا حدودي متفاوت است، يادآور شد: در كشورهاي صنعتي و پيشرفته تعداد مرگ و مير كودكان و مادران، به مراتب از كشورهاي در حال توسعه و كمتر توسعه يافته كمتر است.

سالاري خاطرنشان كرد: با وجود كاهش مرگ و مير كودكان زير پنج سال به يك سوم، اما در برخي از كشورها كه عمدتاً كمتر توسعه يافته هستند، ميزان كاهش مرگ كودكان چندان قابل ملاحظه نيست و در اين كشورها همچنان شاهد آمار بالاي مرگ و مير كودكان هستيم./ح

برچسب ها: بیماری ، مرگ ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار