قم/ رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

امام علی(ع) بزرگترین مظلوم عالم است

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: ظلمی که از ابتدای ولایت تا زمان شهادت امام علی(ع) و تا زمان شهادت فرزندان و امامان پس از ایشان روا شده همه حکایت از اوج مظلومیت این بزرگ مرد تاریخ دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی انصاری بویراحمدی ضمن تسلیت سالروز شهادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: چنانچه همه بزرگان دین معترف هستند امام علی(ع) نخستین شخصیت بین‌المللی جهان اسلام پس از پیامبر اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) دارای ویژگی‌های فوق‌العاده و منحصر به فردی است گفت: بررسی این ویژگی‌ها از دیدگاه قرآن، روایات، ائمه اطهار(ع)، پیامبر اسلام(ص)، مخالفان و موافقان او دارای ارزش و اهمیت فراوان است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: شناخت این مرد بزرگ الهی به معنای شناخت واقعی دین، ارزش‌ها، آموزه‌های الهی و اسلام حقیقی بوده و عمل به دستورات و فرامین ایشان به منزله اطاعت از خداوند است به طوری که افعال، کردار، رفتار، گفتار، سخن و منش او بر اساس دستورات الهی و مطابق با اسلام اصیل است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: بررسی اوصاف، کمالات، مناقب، ویژگی‌های منحصر به فرد، جلوه‌های عدالت، سیاست، حکومت‌داری، اخلاص، تقوا، علم و شجاعت و دیگر جنبه‌های فردی و اجتماعی این امام بزرگوار نیاز به تحقیقات گسترده دارد.

وی یادآور شد: اگر امام علی(ع) در همه ابعاد به زیبایی مورد مطالعه قرار گیرد، بزرگترین دانشنامه هدایت بشری به وجود می‌آید./س

برچسب ها: قم ، امام ، علی ، مظلوم ، عالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.