شاه‌صاحبي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لزوم تصويب لايحه پليس قضايي/ تصويب اين لايحه موجب تسريع رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي مي‌شود

يک وکيل دادگستري با اشاره به لايحه پليس قضايي گفت: تخصصی بودن فعالیت پليس قضايي موجب ارائه هر چه مطلوب‌تر خدمات قضایی به مردم و تسريع رسيدگي به پرونده‌هاي قضايي مي‌شود.

"سيدعلي شاه‌صاحبي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با لايحه قانوني پليس قضايي اظهار داشت: تصویب لایحه پلیس قضایی و تاسیس تشكيلات آن، بیش از پیش ضروري به نظر مي‌رسد، چراکه اين نيرو مي‌تواند با آموزه‌های علمي حقوقی خود، برخورد و مبارزه جدی‌تری با مجرمان داته باشد.

وي ادامه داد: به لحاظ تخصصی بودن فعالیت پليس قضايي، كار دستگاه قضايي و رسیدگی به پرونده‌ها تسهیل و تسریع خواهد شد و اين مهم  موجب ارائه هر چه مطلوب‌تر خدمات قضایی به مردم مي‌شود.

اين وکيل دادگستري تصريح کرد: گرچه قانونگذار در ماده ۱۹ قانون آيین دادرسی کیفری تحقیقات مقدماتی را احصاء کرده، اما تعریف کردن این تحقیقات به مجموعه اقداماتی که چارچوب آن مشخص نیست و خصوصا در جایی که این تحقیقات توسط ضابطین غیرمتخصص انجام می‌شود بسیار خطرناک و نگران کننده است، لذا می بایست این اقدامات در جهت رعایت و اجرای هر چه صحیح تر و بهتر قوانین و حفظ حقوق شاکی و مشتکی‌عنه صورت پذيرد.
 
شاه‌صاحبي افزود: پليس قضايي، پليسي است تخصصي و آموزش دیده که در کار تحقيقات قضايي، كشف جرم،  تعقیب و نگهداري مجرم، ابلاغ و اجرای احکام قضایی دستگاه قضايي را یاری رسانده و ضمن کاهش بار مسئولیت نیروی انتظامی، سبب افزایش سرعت، دقت و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.
 
اين وکيل دادگستري در پايان خاطرنشان کرد: نکته مهم و حایز اهمیت در تحقق اهداف لایحه پلیس قضایی استفاده از امكانات، تجهيزات و مهارت‌هاي لازم و بکارگیری از افراد متخصص و آموزش دیده و آشنا با مفاهيم حقوقی است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار