حماسه دفاع از قدس شریف7/

المنار : روز جهانی قدس امسال در شرایط استثنایی و فضای فتنه برگزار می شود

روز جهانی قدس که امسال در شرایط استثنایی و فضای فتنه برگزار می شود باعث شده است مسلمانان در این روز بر سر یک مسئله اتفاق نظر داشته باشند و گردهم آیند و راهپیمایی کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب افزود : اما روز جهانی قدس امسال در شرایط استثنایی برگزار می شود که به گفته سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان ایجاب می‌کند همگان به آن توجه خاصی بکنند و در این روز حضور ویژه ای داشته باشند.
گزارشگر المنار در گزارشی گفت بیش از سه دهه است که روز جهانی قدس به جهت گیری اساسی مسلمانان تبدیل شده است .
روح الله خمینی (ره) در فوریه سال 1979میلادی روز جهانی قدس را اعلام کرد.این یک قضیه اسلامی و انسانی و اصولی است که جای چانه زنی ندارد.
گزارشگر المنار با اشاره به تصاویر رژه نیروهای مقاومت در روز جهانی قدس در بیروت و برخی دیگر از شهرهای لبنان گفت اشغالگران قدس برای ضربه زدن به مراسمهایی که مقاومت در لبنان به این مناسبت برگزار می کند تلاش کرده اند.
پس از جنگ سال 2006میلادی شرایط و نحوه رویارویی و در نتیجه نحوه برگزاری روز جهانی قدس تغییر کرد اما قدس همچنان ما را در کنار یکدیگر گردهم می آورد.
یک کارشناس لبنانی گفت :«شعار امسال بازیابی تنها وجه مشترک باقیمانده این امت است. در این شرایط فتنه و کینه توزانه و دشوار باید از این وجه مشترک حمایت کرد. ما برای انتخاب شعار به سازوکار مشخصی نیاز داریم این سازوکار با تحلیل فضای کنونی اجتماعی و سیاسی و امنیتی و حتی فرهنگی آغاز می شود. تحلیل فضای کنونی ما را به این نتیجه رساند که فتنه شدید کنونی به بازنگری در وجه مشترک نیاز دارد.
همگان اتفاق نظر دارند که منطقه دارای شرایط استثنایی است به همین سبب برای آنکه نقطه مشترک اساسی بین مسلمانان به قوت خود باقی بماند باید توجه ویژه ای به این مسئله شود.
سید حسن نصر الله گفت :«امسال در نتیجه حوادثی که در منطقه رخ می دهد همه ما باید توجه ویژه ای به این مسئله بکنیم و حضور خاص و گسترده ای برای برگزاری این مناسبت داشته باشیم و بر معانی آن که مد نظر امام خمینی (ره) از اعلام روز جهانی قدس بود تأکید کنیم.







برچسب ها: بین الملل ، قدس ، المنار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار