رو قدس،روز اسلام/

يونسي:"مذاکرات سازش" برای مشغول کردن ملت فلسطین است/انتظار جایگاه خاصی در دولت ندارم

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات گفت:من در کنار دولت هستم و هر مشورتی که از من بخواهند انجام خواهم داد ؛اما انتظار ندارم جایگاه خاصی به من بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "حجت‌الاسلام علی یونسی" وزیر اطلاعات دولت اصلاحات با حضور در راهپیمایی روز قدس در میدان فلسطین در جمع خبرنگاران گفت: "روز جهانی قدس" یادگار امام راحل و به عنوان یک حرکتی نه برای حمایت از مردم فلسطین و نجات قدس؛ بلکه برای نجات همه مسلمانان از سلطه استکبار و استبداد بوده که با ابتکار امام راحل آغاز شده است.  
 
وی تصریح کرد:همزمان شدن این روز با جمعه آخر ماه رمضان این پیام را دارد که مردم در یک ماه خودسازی که خود را از قید و بند مسائل دنيوي آزاد کرده اند؛هم‌اکنون به صورت اجتماعی و همگانی برای بیداری جهان اسلام و مسلمین اقدام می‌کنند، بنابراین" روز قدس" تنها برای نجات فلسطین نیست بلکه برای نجات همه مسلمانان است.  
 
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات اظهار داشت:مسلمانان جهان زير استبداد و سلطه خارجی هستند و" قدس" می‌تواند مبدأيی برای رهایی همه مسلمانان از استبداد و سلطه باشد.  
 
یونسی درباره "مذاکرات سازش" بیان داشت:‌این مذاکرات مشغول کردن ملت فلسطین به خود است؛ چرا که رژیم صهیونیستی هیچگاه تن به صلح و مذاکره نمی‌دهد.  
 
وی تاکید کرد:مذاکره‌ای که در آن نجات و آزادی بیت‌المقدس و مردم فلسطین باشد؛ حتما لازم است اما هیچوقت اسرائیلی که به زور آمده با مذاکره حاضر نیست اراضی اشغال شده را از دست بدهد.  
 
وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که "روز قدس" چه پیامی برای دیپلماسی دولت آینده خواهد داشت،افزود: مهمترین پیام این است که وعده‌هایی که به مردم داده شده به آنها عمل شود؛چرا که حمایت مردم از هر دولتی مشروط به این است که در مسیر مردم راه بروند.  
 
یونسی در پاسخ به این سوال که در دولت آینده آیا سمتی خواهید داشت یا خیر؟خاطرنشان کرد:من در کنار دولت هستم و هر سمت و مشورتی که از من بخواهند انجام خواهم داد؛اما انتظار ندارم جایگاه خاصی به من بدهند و با دولت آینده همکاری می‌کنم./


انتهای پیام/   

برچسب ها: یونسی ، وزیر ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار