یاسوج/ در پی خودکفایی در رفع لرزش خطوط لوله کمپرسورها صورت گرفت:

صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی در شرکت نفت گچساران

مدیر پروژه رفع لرزش کمپرسورهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: موفقیت در رفع لرزش خطوط لوله ورودی و خروجی الکتروکمپرسورهای شرکت، ضمن خودکفایی متخصصان این شرکت در این زمینه؛ صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی را در پی داشته است.

علی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود : ایستگاه تقویت فشار گاز بینک از ایستگاه‌های مهم شرکت نفت و گاز گچساران بوده که از سوزاندن روزانه 13 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌کند.
مدیر پروژه رفع لرزش کمپرسورهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأمین بخشی از خوراک مجتمع گاز و گازمایع 1300 گچساران و تزریق گاز به مخزن «بی بی حکیمه» به منظور جلوگیری از افت فشار مخزن و همچنین جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی را از مهم‌ترین مزایای این ایستگاه تقویت فشار عنوان کرد.
قاسمی تصریح کرد: عملیات تراکم در ایستگاه تقویت فشار گاز بینک دارای سه ردیف کمپرسورهای رفت و برگشتی بوده که طبق طراحی دو ردیف فعال و یک ردیف به عنوان یدک است.
وی یادآور شد: ایستگاه تقویت فشار گاز بینک در اسفندماه 83 راه‌اندازی شد و مشکل عمده‌ای در این ایستگاه بوجود آمد که برطرف کردن آن هم‌اکنون و با گذشت چند سال از افتتاح این طرح با همفکری متخصصان داخلی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران میسر شده است.
قاسمی با بیان این‌که لرزش کمپرسورهای این واحد تقویت فشار گاز سبب وارد کردن خسارت‌های مالی زیادی به این شرکت شده بود، افزود: متخصصان این شرکت اقدام به انعقاد قراردادی با یک شرکت داخلی برای بررسی این مشکل کردند که هزینه مطالعه و اجرای این طرح توسط این شرکت داخلی بیش از 30 میلیارد ریال برآورد شد.
مدیر پروژه رفع لرزش کمپرسورهای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یادآور شد: هزینه اجرا و نصب این واحد تقویت فشار بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 18 میلیون دلار اعتبار ارزی بوده و صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی در این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.
قاسمی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی این شرکت در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: متخصصان شرکت نفت و گاز گچساران با ساخت قطعه‌ای در کارگاه‌های این شرکت، علاوه بر حل این مشکل، صرفه‌جویی 30 میلیارد ریالی را برای شرکت نفت و گاز گچساران رقم زدند.
وی با بیان اینکه صفحات اختلاف فشار مورد نیاز برای اجرای این پروژه در کارگاه مرکزی شرکت نفت و گاز گچساران و به همت متخصصان اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت ساخته شده است، ادامه داد: با این ابتکار متخصصان داخلی این شرکت صرفه‌جویی اقتصادی 30 میلیارد ریالی  را در سال حماسه اقتصادی نصیب شرکت کردند.
ایستگاه تقویت فشار بینک یکی از تأسیسات نفتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بوده که در فاصله 25 کیلومتری شمال غربی شهرستان گناوه در کنار سواحل خلیج فارس واقع شده است./س
برچسب ها: صرفه ، جویی ، گچساران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.