قم/

لیبرالیسم به دنبال ترویج دین فردی است / سوء‌استفاده برخی افراد از جمله «میزان رأی ملت است»

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: فرهنگ لیبرالیسم به دنبال آن است که انسان را دارای دین فردی دانسته و اجتماع، سیاست و اقتصاد را اموری بی‌ارتباط با خداوند معرفی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مصباح‌ یزدی در بیست و چهارمین جلسه درس اخلاق رمضان خود در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اظهار کرد: جلب رضایت همگانی جز با اظهار نفاق امکان‌پذیر نیست و حتی پیامبران الهی هم همواره مورد تهمت و توهین واقع می‌شدند و در حقیقت گریزی از زخم‌زبان‌های دیگران وجود ندارد.

وی افزود: مشرکان حضرت محمد(ص) را فردی شاعر و آیات الهی را شعر می‌نامیدند و کار را به جایی رسانده بودند که آن حضرت را مجنون معرفی می‌کردند؛ وقتی فردی معصوم را این چنین مورد آزار زبانی قرار می‌دهند دیگر افراد را هم بدتر از آن زخم زبان می‌زنند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مهمترین امر در زندگی انسان رفتار بر اساس رضایت الهی است خاطرنشان کرد: اگر همه مردم سخنی دیگر بگویند و انسان حرف خدا را بنگرد و به آن عمل کند راه صحیح را پیموده است.

وی ادامه داد: ترک وظیفه دینی به خاطر حرف مردم و جلب رضایت آنها سرانجامی بد را برای انسان رقم می‌زند زیرا انسان ابتدا باید رضایت خداوند را در نظر بگیرد و در سایه آن می‌توان رضایت مومنان و اهل ایمان و سایر مردم را هم کسب کرد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات مردم به ویژه در نظام اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: با این حال همه اقدامات در این زمینه باید در چارچوب شرع و دستورات الهی صورت بگیرند؛ نمی‌توان گفت اگر بیشتر مردم از فلان برنامه سینما یا تلویزیون استقبال کرده‌اند پس هیچ مشکلی هم ندارد./س

برچسب ها: قم ، لیبرالیسم ، ترویج ، دین ، فردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.