سازمان حج: هزینه قربانی حج امسال 340 هزار تومان است

وی در خصوص نحوه پرداخت وجه قربانی اظهار داشت: زائران باید این مبلغ را به حساب سیبای 0103972492009 بانک ملی به نام مرکز وجوه قربانی حج که در همه شعب بانک ملی در سراسر کشور قابل پرداخت است، پرداخت کنند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: هزینه قربانی حج تمتع سال ۹۲، ۴۹۰ ریال سعودی معادل ۳۴۰ هزار تومان است که زائران هر چه زودتر باید اقدام به پرداخت این هزینه کنند.

غلامرضا رضایی گفت: بر اساس اعلام بانک توسعه اسلامی به همه کشور‌های مسلمانی که در حج تمتع سال 92 حضور دارند نرخ هر قربانی ذبح شده 490 ریال سعودی است که همه کشور‌ها موظف هستند این مبلغ را به حساب این بانک واریز کنند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: بر این اساس سازمان حج و زیارت بر اساس نرخ ارز معادل 490 ریال سعودی را 340 هزار تومان اعلام کرده است که همه زائران موظف هستند هرچه زودتر آن را پرداخت کنند.

وی در خصوص نحوه پرداخت وجه قربانی اظهار داشت: زائران باید این مبلغ را به حساب سیبای 0103972492009 بانک ملی به نام مرکز وجوه قربانی حج که در همه شعب بانک ملی در سراسر کشور قابل پرداخت است، پرداخت کنند.

رضایی در پاسخ به سوالی درخصوص پرداخت وجوه قربانی بر اساس تخفیف‌هایی که قرار بود به زائران بازگردادنده شود، گفت: با تغییری که در تعداد افرادی اعزامی به حج تمتع امسال صورت گرفت و همه کشور‌ها موظف به کاهش 20 درصد زائران خود شدند سازمان حج و زیارت نیز مجبور شد بعد از کاهش 20 درصدی قرارداد تعدادی از هتل‌های مکه و مدینه خود را فسخ کند که هتل‌داران بابت فسخ این قراردادها هزینه‌هایی را از سازمان دریافت کردند که این‌ها نیز به هزینه‌های حج تمتع 92 اضافه شد.

معاون حج و عمره افزود: بر این اساس کارشناسان در حال بررسی هستند که با توجه به تخفیف‌های گرفته شده قبل از کاهش 20 درصدی و ضرری که سازمان بابت کاهش 20 درصدی هتل‌های عربستان متحمل شده آیا امکان بازگردادن وجوهی وجود دارد یا خیر؟ که هنوز چیزی اعلام نشده است.

رضایی گفت: بنابراین فعلا صحبتی از عدم پرداخت هزینه قربانی و پرداخت هزینه قربانی با مبالغی که قرار بود به زائران بازگردانده شود منتفی است و همه زائران باید این هزینه را پرداخت و اصل فیش واریزی را به مدیر کاروان خود تحویل و تصویری از آن را نزد خود نگهداری کنند.

معاون حج سازمان حج و زیارت با بیان این که حداقل قیمت برای اعزام به تمتع در سال جاری 9 میلیون و حداکثر 12 میلیون و 600 هزار تومان است گفت: این رقم در سال گذشته حداقل 4 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 6 میلیون تومان بود.
برچسب ها: سازمان حج ، قربانی ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.