در ديدار رييس جمهور افغانستان با دکتر روحاني مطرح شد

تاکید بر گسترش و ارتقاي سطح روابط و مناسبات ميان کشورهاي فارسي زبان

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران در ديدار حامد کرزاي رييس‌جمهور افغانستان با وي، بر اهميت گسترش و ارتقاي سطح روابط و مناسبات ميان کشورهاي فارسي زبان تاکيد کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر روحاني عصر يکشنبه در اين ديدار ضمن تشکر از حضور حامد کرزاي رييس جمهور افغانستان در ايران براي شرکت در مراسم تحليف اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و افغانستان سوابق، اشتراکات و ظرفيت‌هاي فراواني دارند که بايد از آنها در جهت توسعه و تعميق روابط دوجانبه استفاده حداکثري کنند.

 
رييس‌جمهور با اشاره به اينکه بايد در فرصت‌هاي ديگري ديدارهاي مفصلي ميان مسئولان ايران و افغانستان جهت بررسي همکاري‌هاي پيش روي دو دولت و ملت برگزار شود، گفت: کشورهاي فارسي زبان ايران، افغانستان و تاجيکستان مي توانند همکاري‌هاي خود در بخش‌هاي مختلف را بيش از پيش گسترش دهند.
 
رييس جمهور افغانستان نيز در اين ديدار با تبريک انتخاب دکتر روحاني به عنوان رييس جمهوري اسلامي ايران اظهار اميدواري کرد تا دوران دولت جديد زمينه ساز ترقي و پيشرفت روزافزون ايران شود.
 
وي همچنين با تقدير از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت افغانستان تصريح کرد: دولت و ملت ايران همواره با درک مسائل افغانستان آغوش خود را به روي مردم اين کشور گشوده‌اند.
 
ريس جمهور افغانستان به منظور شرکت در مراسم تحليف رييس‌جمهوري اسلامي ايران که عصر يکشنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، به ايران سفر کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دکتر ، روحانی ، دیدار ، ریاست ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار