"علیرضا شفقی نژاد" در نشست گروه کر فیلارمونیک"ایران" عنوان كرد:

اجرای"ایران" لوریس چکناواریان در این کنسرت/پایان ضبط موسیقی فیلم "چ" حاتمی کیا

در کنسرت گروه کر فیلارمونیک "ایران" به رهبری علیرضا شفقی نژاد قطعه "ایران" لوریس چکناواریان نیز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشت خبری  کنسرت گروه فیلارمونیک "ایران" به سرپرستی علیرضا شفقی نژاد در تالار رودکی , علیرضا شفقی نژاد رهبرگروه کر فیلارمونیک "ایران" در این نشست گفت: کنسرت گروه کر فیلارمونیک " ایران " روزهای 18 و 19 و 20 مرداد در تالار رودکی برگزار می شود.

وی اظهار داشت:در بخش اول این کنسرت از آلبوم " سایه کمر" رونمایی می شود و در بخش دوم گروه اصلی روی صحنه می آید و 7 قطعه از آلبوم را به همان صورتی که در آلبوم ضبط شده , اجرا می کنیم و در پایان نیز قطه ایران را که اثری از لوریس چکناواریان است را اجرا می کنیم.

وی با اشاره به آلبوم جدید گروه کر فیلارمونیک "ایران "  گفت: آلبوم موسیقی سایه کمر از 15 قطعه فولکلور و محلی تشکیل شده که از جمله این قطعات می توان به قطعه هایی با گویش های بختیاری و لری و کردی و آذری و گیلکی اشاره کرد و در پایان سی دی این آلبوم نیز ریمیکسی از کلیه قطعات آلبوم گنجانده شده است.

وی افزود: ضبط قطعه ها در البوم سایه کمر با نوازندگی پیانو همراه بوده است و در کنسرت مردادماه نیز آلوین آوانسیان نوازندگی پیانو را بر عهده خواهد داشت.

شفقی نژاد اظهار داشت: ضبط موسیقی فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا را به پایان رساندیم که آهنگسازی بر عهده فردین خلعتبری بود و در ضبط این موسیقی تمامی اعضای گروه کر فیلارمونیک "ایران" حضور داشتند و از 9 قطعه کرال تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه کر فیلارمونیک "ایران" مهرماه کنسرت بزرگی را در تالار وحدت برگزار می کند و قطعه استابات ماتر اثر دورژاک را به مدت100 دقیقه بدون وقفه و به  طور مداوم روی صحنه می برد.

 برای این اجرا هیچ گونه مشکل فنی وجود ندارد و مشکل اصلی بالا بودن هزینه های این اجرا است به نحوی که با وجود اینکه فروش بلیت ها معمولا خوب بوده است اما در حد تامین دستمزد حجم بالای نوازنده های گروه نبوده است.

گفتنی است, گروه کر فیلارمونیک "ایران" 18 و 19 و 20 مرداد در تالار رودکی برگزار می شود./ص


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار