ساخت دو درب حرم حضرت امام حسین(ع) در استان فارس

رئیس ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان فارس از مراحل پایانی دو درب حرم امام حسین(ع) و دیگر اقدامات این ستاد خبر داد.

جابر مهدیار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: این دربها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای 2 متر طول و یک متر ارتفاع و یک متر عرض است.
وی در ادامه افزود: این ستاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سامرا را بیشتر از پیش بسازیم این ستاد اقدام به ساخت و نصب سازه شبیه به ضریح در دو خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) با ابعاد تقریبی 2 متر و 40 سانتی متر، یک متر ارتفاع و 2 متر عرض، طول 10 سانتی متر کرده است.
مهدیار تصریح کرد: در این دو سازه قلمزنی 115 کیلو مس، 250 گرم طلا، 200 کیلو نقره و مس به کار رفته است.
این مسئول از مراحل پایانی دو درب از حرم حضرت امام حسین(ع) خبر داد و عنوان کرد: این درب ها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای 2 متر طول و یک متر ارتفاع و یک متر عرض است.
مهدیار بیان داشت: ساخت 3 درب بزرگ در حرم امامین کاظمین که یکی از دربها با 21.5 مترمربع سطح، 2 درب دیگر هر کدام 14متر و 70 سانتی متر مربع با روکش مس و طلا، دو جعبه 40 متر مربعی خاتم و اهدایی فرش 8 هزار متربی مسجد سهله سامرا از دیگر فعالیت های این ستاد بوده است.
وی از احداث زائر سرا در کربلا، نجف اشرف، کاظمین، و سامرا برای افرادی که تمکن مالی ندارند از سوی ستاد عتبات عالیات استان فارس خبر داد و اضافه کرد: برای احداث زائرسرا در کربال مجمع خیرین حرم ساز تشکیل شد و این زائرسرا به اذن آیت الله سیستانی در وقف الشیعه عراق به نام خیرین مرکز حرم ساز شیراز ثبت می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خاطر نشان کرد: آماده سازی صحن مطهر حضرت زهرا(ص) در نجف اشرف با وسعت 7 هکتار و 218 هزار متر مربع زیربنا، خاتم کاری ضریح مسلم بن عقیل، احداث 60 درب در صحن جدید حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) و بازسازی مقربه سلمان فارسی در عراق از جمله دیگر اقدامات این ستاد است./ف
برچسب ها: بازسازی ، عتبات ، عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار