طالبان: برگزاري انتخابات در افغانستان اتلاف وقت است

سرکرده طالبان اعلام کرد برگزاري انتخابات در افغانستان وقت تلف کردن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ملاعمر با انتشار بيانيه اي در اين باره افزوده است "مقامات دولتي افغانستان نبايستي خود را خسته کرده و وقت شان را تلف کنند مردم افغانستان در انتخابات شرکت نخواهند کرد. شرکت در انتخابات تنها وقت تلف کردن است."

ملا عمر سرکرده طالبان روز سه شنبه در پيامي اعلام کرد طالبان افغانستان تا زماني که نيروهاي خارجي خاک اين کشور را ترک نکنند ، به جنگ ادامه خواهد داد.

اين اطلاعيه احتمالا جامعه بين المللي را که اميدوار است ازسرگيري گفتگوهاي صلح به بن بست رسيده در قطر به مشارکت اين گروه در انتخابات ماه آوريل منتهي شود دلسرد مي کند.

طالبان دو انتخابات رياست جمهوري قبلي را در افغانستان رد کرده بود اما اين براي اولين بار است که به صورت علني انتخابات رياست جمهوري را در اين کشور تحريم مي کند.

ملا عمر در پيام خود آورده است هدف از گشايش دفتر طالبان در دوحه پايتخت قطر مشاهده خروج نيروهاي خارجي در اين کشور و تلاش براي تشکيل دولتي فراگير بر مبناي اصول اسلامي است.

ملا عمر تاکيد کرد سازمان هاي بشردوستانه مادامي که مردم را به شيوه هاي غيراسلامي دعوت نکنند بايد در فعاليت هاي خود در افغانستان راحت باشند.

شايد اين پيام پاسخي به حمله انتحاري ماه مه عليه کميته بين المللي صليب سرخ در جلال آباد بود که در نتيجه آن يک محافظ غيرمسلح کشته و باعث شد اين سازمان فعاليت هاي خود را در افغانستان کاهش دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار