شواهدي دال بر فعاليت‌هاي ژاپن در زمينه جنگ ميکروبي در جنگ جهاني دوم كشف شد

کارشناسان چيني به تازگي در شمال غربي اين کشور بيش از 40 مدرک کشف کردند که بر فعاليت‌هاي ژاپن در زمينه جنگ ميکروبي در جنگ جهاني دوم دلالت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين‌هوا ، يانگ يانجون، از پژوهشگران آکادمي علوم اجتماعي هاربين Harbin که بر روي واحد 731، يعني واحد تحقيقات ميکروبي ارتش ژاپن مطالعه مي‌کند گفت، اين شواهد در جريان تحقيق بر روي مکان‌هاي درگير با جنگ ژاپن  و بر روي مناطقي در استان يونان که بيش از همه تحت تاثير جنگ ميکروبي قرار گرفته است، کشف شد.
وي تصريح کرد لباس‌هاي حفاظت از مواد شيميايي ميکربي، قفس‌‌هاي موش و تعدادي سرنگ‌ از شواهدي هستند که در جريان اين تحقيقات کشف شده است.
اين پژوهشگر گفت: اين شواهد نشان مي‌دهد ارتش ژاپن از آن‌ها براي حفظ ايمني نيروهاي خود در برابر ميکرب‌هاي طاعون،سياه‌ زخم و وبا استفاده مي‌کرد.
نتايج اين تحقيق تاييد مي‌کند نظاميان ژاپني در زمان تهاجم خود به منطقه يونان در مه سال 1942 ، دست به حملات ميکروبي در اين منطقه زده‌اند.
واحد 731، يک واحد سري ارتش ژاپن بود که بر روي ساخت سلاح‌هاي ميکروبي و شيميايي کار مي‌کرد. اين واحد در زمان حمله ژاپن به چين مسئوليت برخي جنايت‌هاي جنگي وحشتناک را بر عهده داشت.






برچسب ها: بین الملل ، چین ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار