معاون هماهنگ‌كننده نيروي هوايي ارتش:

ابتكارات شهيد بابايي در دوران جنگ تحميلي عامل موثري در حفظ برتري هوايي ما بر دشمن بود

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش در توصيف شهيد سرلشكر خلبان عباس بابايي گفت: ابتكارات شهيد بابايي در دفاع مقدس باعث شد كه ايران هيچگاه برتري هوايي خود را در برابر عراق از دست ندهد.

به گزارش حوزه دفاعي_امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني ارتش، "امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده" معاون هماهنگ‌كننده نيروي هوايي كه به مناسبت 15 مرداد سالگرد شهادت سرلشكر خلبان عباس بابايي با خبرنگار ما گفتگو مي‌كرد، در  مورد توانايي‌هاي راه كنشي (تاكتيكي) آن شهيد بزرگوار گفت: شهيد بابايي به مسائل ريز تاكتيكي، اطلاعاتي و عملياتي دقت مي‌كرد و با وجود آنكه وي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش بود و الزامي به حضور فيزيكي در عمليات‌ها نداشت، اما به طور مستقيم در آنها شركت و دستوراتش را شخصاً و به صورت حضوري صادر مي‌كرد تا باعث بالا رفتن روحيه همكاراش در صحه نبرد شود.
 
وي همچنين در تبيين حضور فيزيكي شهيد بابايي در عمليات‌ها خاطرنشان كرد: ايشان به عنوان معاون عمليات نيروي هوايي نقش رهبري و فرماندهي خلبانان را بر عهده داشت و اقدامات او باعث ايجاد انگيزه براي ديگران مي‌شد.
 
معاون هماهنگ‌كننده نيروي هوايي ارتش همچنين با اشاره به ابتكارات اين خلبان تيزپرواز در هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: شهيد بابايي با شَم بالاي اطلاعاتي كه داشت، دريافته بود خلبانان عراقي در پروازهاي شبانه ضعيف هستند ولي در مقابل، خلبانان ايراني توانايي خوبي در اين زمينه دارند بنابراين براي اسكورت نفت‌كش‌ها و كشتي‌ها، پرواز شبانه را طراحي و اجرا كرد.
 
امير سرتيپ نصيرزاده ادامه داد: تدابير شهيد بابايي در استفاده از جنگنده‌هاي اف-14 كه هنوز هم از هواپيماهاي برتر در سطح دنياست، اين هواپيما را يك نسل بالا تر بُرد.
 
وي در ادامه با اشاره به همكاري دونخبه برتر نيروي هوايي ارتش –شهيدان عباس بابايي و منصور ستاري- در دفاع مقدس تصريح كرد: همكاري اين دو نخبه در آن زمان باعث شده بود ما در زمينه آفند و پدافند بسيار خوب عمل كنيم و با وجود حمايت همه جانبه قدرت‌هاي بزرگ از عراق همواره برتري هوايي خود را حفظ کنيم.
 
امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي بارز اخلاقي و شخصيتي شهيد سرلشكر خلبان عباس بابايي اظهار داشت: عباس بابايي انسان بزرگوار، صادق، پاك دامن و فروتن بود كه همواره در مقابله با زيردستان خود را بدهكار آنها مي‌دانست، نكته مهم ديگر خصوصيات بارز شهيد بابايي، سرسختي در مقابل دشمنان، ثابت قدم بودن در اعتقادات، روش‌ها و سيره زندگي‌اش بود.

انتهاي پيام/
 
 
    

برچسب ها: شهید ، بابایی ، جنگ ، تحمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.