علیرضا جعفری تاکید کرد:

حركت علمي از ضرورت راه اندازی آموزش جامع علمی کاربردی شهرسازی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:نزدیک کردن فاصله عمل و علم یکی از ضرورت های راه اندازی مرکز آموزش جامع علمی کاربردی شهرسازی،نوسازی و بهسازی سازمان نوسازی شهر تهران است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران علیرضا جعفری گفت: امروزه رشته شهرسازی به عنوان یکی از رشته های مهم و شناخته شده تحصیلی در دنیا مطرح است و ضروری است بحث نوسازی بافت های فرسوده که هم اکنون با آن مواجهه هستیم از نگاه علمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وي با بیان اینکه مدیریت نوسازی بافت های فرسوده بر اساس ظرفیت های شهری و منطقه ای متفاوت است، افزود: تصیمات مدیریتی در مواجهه با مؤلفه های مسئله ساز و موانع متعددی که پیش روی نوسازی است در هر منطقه متفاوت می باشد، از این رو شایسته است این تصمیمات بر مبنای علم و با نگاه علمی اتخاذ شوند.
جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بحث هایی که ضرورت راه اندازی مرکز آموزش را در دل سازمان نوسازی شهر تهران ایجاد کرد، این بود که هم حرکتمان باید علمی و هم علم ما می بایست عملی باشد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، نگاه علمی حاکم بر فضای مدیریت کلان شهر در شهرداری تهران و دستور جناب آقای دکتر قالیباف، شهردار محترم تهران مبنی بر راه اندازی مؤسسه آموزش عالی شهر را از ظرفیت های موجود در مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: اگر نتوانیم ظرفیت های موجود را پیاده سازی و تعریف کنیم، قطعاً فرصت ها را از دست خواهیم داد.   
جعفری ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی توان مدیریتی همه مجموعه ها و همت اساتید و متخصصان،  برنامه های در دست اقدام مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی سازمان نوسازی شهر تهران با موفقیت پیش رود تا در آینده ای نزدیک این مرکز به یکی از مهمترین قطب های علمی در زمینه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده تبدیل شود.
همچنین مدیرکل تشکیلات و آموزش شهرداری تهران عنوان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران به دلیل شرایط خوب و عملکرد مقبول مدیریتی، از جمله اولین و اولویت دار ترین مجموعه هایی بود که توانست مجوز راه اندازی مرکز آموزش جامع علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی  را اخذ نماید.
حیدری منش ضمن اشاره به اصل تحول اداری در راستای کوچک سازی، چابک سازی و منطقی سازی مجموعه های مختلف، راه انداز مراکز جامع علمی کاربردی را فرصت مغتنمی برای مجموعه ها دانست و تأکید کرد: ضروری است دقت لازم در بهره برداری از پتانسیل های مفید این مراکز مد نظر قرار گرفته شود تا این فرصت تبدیل به تهدید نشود.  
ریاست مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی سازمان نوسازی شهر تهران نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در مرکز را ارائه کرد.
به گفته مهدی الهیاری بیک طراحی و اجرای 57 دوره تخصصی و آموزشی در حوزه شهرسازی و معماری؛ تشکیل کمیته های تخصصی پژوهشی؛ برگزاری جلسات تبادل نظر و انتقال تجربیات با اساتید و مراکز علمی؛ طراحی 50 تک پودمان مرتبط با رشته شهرسازی؛ نیاز سنجی و معرفی رشته هایی از قبیل جامعه شناسی، مدیریت احیا و نوسازی، معماری پایدار، مدیریت کارآفرینی و طراحی فضای شهری در بافت های فرسوده از اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در این مرکز است. /
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار