سردار یزدی در همایش "عماریون" عنوان کرد

هراس دشمنان از انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون نوع نگاهی که رزمندگان از سال‌های دفاع مقدس تا به امروز به همراه دارند دانست و تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل از انتقال فرهنگ و روحیه دفاع مقدس به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب می‌ترسند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، همایش تجلیل از رزمندگان پیشکسوت گردان عمار با عنوان «عماریون» سه شنبه شب با حضور جمعی از فرماندهان و رزمندگان گردان عمار در دوران دفاع مقدس در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) واقع در میدان سپاه برگزار شد.

سردار "محمدرضا یزدی"، فرمانده گردان عمار در دوران دفاع مقدس، برگزاری این همایش را یادآور روزهای شیرین و به یادماندنی سال‌های دفاع مقدس توصیف و تصریح کرد: دیدار با همسنگران و رزمندگان گردان عمار روزهایی را که این دلاورمردان با ایثار، از جان گذشتگی و جان فشانی و به تبعیت از رهبر و مقتدای خود محکم و استوار در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایستادند در اذهان تداعی می‌کند.

وی افزود: این مراسم یادآوری می‌کند که ما همچنان در ادامه مسیر راستین انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار هستیم و همان‌گونه که در دوران 8 سال دفاع مقدس با کمترین امکانات در برابر جبهه استکبار ایستادگی کردیم، امروز نیز گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب در راه اقتدار و عظمت ایران اسلامی تا پای جان ایستاده‌ایم.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران اظهار داشت: عزت و اقتداری که امروز ایران اسلامی از آن برخوردار است مرهون نوع نگاهی است که رزمندگان از سال‌های دفاع مقدس تا به امروز به همراه دارند که امریکا و اسرائیل از انتقال این نگاه به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی می‌ترسند.

وی دوران 8 سال دفاع مقدس را سخت و شیرین قلمداد کرد و خطاب به همسنگرانش اظهار داشت: به فرزندان خود بگویید که در آن سال‌ها بر ما چه گذشت، چگونه از انقلاب و نظام دفاع کردید، روزهای سرد و گرم، عملیات‌های غرورآفرین و رشادت‌های رزمندگان در سال‌های جنگ را بازگو کنید تا این فرهنگ غنی به شکل مطلوبی به آیندگان منتقل شود.

سردار یزدی در ادامه خانواده‌ها و فرزندان رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما وارث یک دنیا افتخار و عظمت هستید، پدران شما الگوهای مجسمی از ایثار و جوانمردی هستند که عزت و اقتدار امروز کشور ما مرهون رشادت‌های آنان است.

وی در پایان گزارشی از اقدامات هیئت رزمندگان گردان عمار ارائه کرد و با بیان اینکه امروز در میان رزمندگان گردان عمار بیش از 30 نفر مدارج بالای علمی را کسب کرده‌اند تأکید کرد: افتخار می‌کنیم که این جمع صمیمی هنوز در مسیر گذشته حرکت می‌کنند و در انتظار عرصه‌ای برای به رخ کشیدن ایثار و از خودگذشتگی خود مانند گذشته در برابر دشمنان می‌باشند.

گفتنی است در همایش «عماریون» که با حضور جمع کثیری از رزمندگان گردان عمار و خانواده‌های آنان برگزار شد از جوان‌ترین و مسن‌ترین رزمنده گردان با اهدای لوح یادبود و جوایزی تقدیر شد.

همچنین بالاترین رتبه کنکور و بالاترین میزان حفظ قرآن در میان خانواده‌ها و فرزندان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

از نکات جالب توجه این مراسم نصب بنرهایی با تصاویر رزمندگان گردان عمار در دوران دفاع مقدس بود که این رزمندگان پس از گذشت سال‌ها با شناسایی تصویر، مشخصات خود را در زیر عکس می‌نوشتند که این اقدام مورد استقبال گسترده خانواده‌ها و رزمندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار