مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

پیگیر راه‌اندازی شعبه‌های قضایی ویژه مددجویان در اصفهان هستیم

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: پیگیر راه‌اندازی واحدهای معاضدت و شعبه‌های قضایی در استان هستیم، اما تا کنون خبری مبنی بر ایجاد این دفاتر اعلام نشده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمود محمدزاده با بیان اینکه شورای مددکاری در اصفهان نداریم، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان اصفهان با کانون وکلای اصفهان تعامل‌نامه دارد و در صورتی که مددجویی نیاز به امور حقوقی داشته، اما بضاعت مالی نداشته باشد با دریافت معرفی نامه از بهزیستی می‌تواند به این کانون مراجعه و وکیل رایگان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر مددجویی که کار حقوقی دارد به این مرکز مراجعه کرده و تا کنون همکاری خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: یک کار جدید و توافقی بین بهزیستی و قوه قضائیه صورت گرفته که تمام متقاضیان طلاق را به سیستم مراکز مشاوره سازمان بهزیستی ارجاع دهند، چرا که مراکز ما در همه شهرها و به صورت فعال نیستند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر  هماهنگی با قوه قضائیه شکل گرفته که زوجه متقاضی طلاق و خانواده‌های مشکل‌دار را به مراکز مشاوره بهزیستی در سطح استان ارجاع دهد.

محمدزاده با بیان اینکه حدود 90 مرکز مشاوره‌ای در سطح استان وجود دارد، افزود: این مراکز مشاوره ایجاد خلاقیت در حوزه پیشگیری و سازمان قوه قضاییه ایجاد می‌کند چرا که خانواد‌ه‌هایی که مستعد بازگشت به زندگی‌ هستند را بیشتر مشاوره می‌دهد.

وی در مور دفاتر معاضدت قضایی بهزیستی اذعان داشت: چندین سال است که پیگیر این دفاتر هستیم، اما هنوز دفاتر معاضدت قضایی برای بهزیستی به ما اعلام نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.