چهارمين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن علني/

حیدرپور: جنتی به عنوان شهید زنده برای ما است

نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: جنتی برای ما شهید زنده است چرا که بنده شهادت می‌دهم وی در اوج دوران دفاع مقدس و کارآمدی و نقش محوری خود را در تمام عرصه‌های مختلف تا به امروز به عنوان یک رزمنده فداکار ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عوض حیدرپور" نماینده شهرضا در جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه‌) و در موافقت با وزیر پیشنهادی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با اهمیت انتخاب وزرا اظهار داشت:‌ یکی از مواضعی که حضرت امام و مقام معظم رهبری بر آن تاکید و توصیه کردند انتخاب وزرایی است که صالح باشند و خلق و خوی ساده‌زیستی داشته و سرد و گرم روزگار را چشیده باشند.  
 
وی ادامه داد: دغدغه ما انتخاب شایسته‌ترین وزیر برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است چرا که انقلاب اسلامی با شعار دین و فرهنگ به پیروزی رسید و مهمترین تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام‌ها پایبندی به اصول و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی است.  
 
حیدرپور در ارتباط با شرایط لازم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصریح کرد:‌ دین‌مداری، پاک‌دستی، تعهد، تجربه، تخصص و فکر و اندیشه از جمله صفاتی است که برای تصدی این وزارتخانه ضروری است که مجموعه این صفات به ویژه حال انابه و بازگشت به آنچه خدا می‌خواهد در شخصیت وزیر پیشنهادی وجود دارد.  
 
نماینده شهرضا تصریح کرد: وزیر پیشنهادی در محضر شهید قدوسی، شهید بهشتی و مرحوم آیت‌الله آذری قمی تحصیل کرده و زمانی که عرصه بر مبارزین انقلاب تنگ شده بود راه خارج در پیش گرفته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بازگشت به کشور خدمات خود را تا به امروز ادامه داده است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی فرهنگ در اوایل جنگ خدمات فراوانی به صدا و سیمای اهواز ارائه کرده و در پاکسازی کمونیست‌ها و چپی‌ها و شروع به نیروسازی برای صدا و سیما نقش فعالی داشته است.  
 
وی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی در شورای سیاست‌گذاری تهران قانونی را نوشتند که به موجب آن امروز اگر صدا و سیماي خوبی داریم مدیون همین قانون هستیم.  
 
حیدرپور افزود: جنتی برای ما شهید زنده است چرا که بنده شهادت می‌دهم وی در اوج دوران دفاع مقدس و کارآمدی و نقش محوری خود را در تمام عرصه‌های مختلف به عنوان یک رزمنده فداکار ایفا کرده است.  
 
نماینده شهرضا تصریح کرد: وزیر پیشنهادی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت تحقیق و تفحص در امر نشریات و کتاب و همینطور مسئولیت کمیته فرهنگی و امنیت ملی را بر عهده داشته و در تمام این کرسی‌ها وظیفه خود را به گونه‌ای انجام داده که از وی شخصیتی ساخته که امروز می‌تواند سکاندار این وزارتخانه باشد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ارتباط با قانون‌مداری و برنامه‌مداری وزیر پیشنهادی اظهار داشت: قانون‌مداری از برجستگی‌های وزیر پیشنهادی بوده چرا که وی یک برنامه  مدون و دقیق منطبق بر برنامه پنجساله تهیه کرده و آشنایی کامل با فقه و دین دارد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ معتقد به عدالت فرهنگی، کنار گذاشتن مرکز‌محوری، نگاه جهانی و تقویت نهادهای صنفی و ارتقاي منزلت اجتماعی اهل فرهنگ و اسلام و توانا بر حل مشکلات و مسائل است و امیدواریم بتواند حال ساده‌زیستی و شهادت‌طلبی خود را به منصه ظهور برساند. 

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی + صوت



انتهای پیام/

برچسب ها: حیدرپور ، نماینده ، شهرضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار