دانمارک کمک‌هايش به مصر را متوقف کرد

دولت دانمارک اعلام کرد به نشانه اعتراض به "‌حوادث خونين "‌ در مصر و سرکوب طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده اين کشور در روز گذشته ، اعطاي کمکهاي توسعه خود را به مصر به تعليق در مي آورد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کريستين فريس باخ وزير کمکهاي توسعه دانمارک در مصاحبه اي مطبوعاتي با بيان اين مطلب اعلام کرد :  دانمارک در روند همکاري مستقيم با دولت مصر و  نهادهاي دولتي اين کشور ، دو پروژه را در دست اجرا داشت که در پي حوادث خونين ديروز در اين کشور اين کمکها از امروز به حال تعليق در خواهند آمد . 

وي افزود :‌ اين تصميم دولت دانمارک در واکنش به سرکوب خونين مخالفان در مصر و چرخش بسيار  تاسف بار روند دموکراسي در اين کشور  اتخاذ شده است .

ارزش کمکهاي دانمارک در قالب دو پروژه توسعه در مصر،‌ بالغ بر سي ميليون کرون معادل چهار ميليون يورو يا پنج ميليون و 300 هزار دلار برآورد مي شود . 

فريس باخ همچنين از اتحاديه اروپا خواست تا در روند کمکهاي تخصيصي خود به قاهره تجديد نظر کند و اعلام کرد کپنهاگ همچنين قصد دارد مشارکت و همکاري خود را در صندوق کمکهاي اتحاديه اروپا به مصر به تعليق در بياورد .   

برچسب ها: مصر ، کمک ، دانمارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار