مبتلایان به دیابت نوع یک؛

هنگام افزایش قند خون باید میان وعده های غذایی را حذف کنند

مبتلایان به دیابت نوع یک باید در هنگام افزایش قند خون از مصرف وعده های غذایی خودداری کرده سایر مبتلایان به دیابت نیز مطابق با فعالیت بدنی و وضعیت قند خونشان از میان وعده ها استفاده کنند.

مریم رجب زاده، مهندس صنایع غذایی و عضو انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد نحوه صحیح مصرف میان وعده های غذایی برای مبتلایان به دیابت گفت: مبتلایان به دیابت در صورتی می توانند از میان وعده های غذایی در رژیم خود استفاده کنند که قند خونشان به خوبی کنترل شده باشد و بنابراین در چنین شرایطی از بروز نوسانات شدید قند خون پیشگیری می شود.

وی در ادامه افزود: مبتلایان به دیابت قبل از مصرف میان وعده های غذایی باید نوع و میزان فعالیت بدنی خود را نیز در نظر بگیرند و در صورت داشتن فعالیت کم از مصرف میان وعده های غذایی صرف نظر کنند.

رجب زاده تصریح کرد: مبتلایان به دیابت یک که قند خونشان کنترل شده و دارای افزایش قند خون هستند نباید از میان وعده های غذایی استفاده نمایند.
همچنین نوع و میزان مواد غذایی مورد نیاز در هر میان وعده غذایی برای مبتلایان به دیابت باید توسط پزشک متخصص غدد تعیین شود./ح

برچسب ها: دیابت ، قندخون ، میان وعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار