رییس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد:

برچسب شبنم بعضی از گوشی‌ها مربوط به پوشاک است!

رییس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: گران قیمت‌ترین گوشی ایران 30 میلیون تومان و وضعیت بازار موبایل دچار نوسان خاصی نبوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران افشین اکبری حداد افزود: وضعیت بازار موبایل دچار نوسان خاصی نبوده و فقط در بعضی برندها افزایش 10درصدی داشته که این نیز به دلیل نوسانات بازاردلار، ارز و تعطیلی بازار دبی یه مناسبت عید فطر بوده و سبب کاهش جنس در بازار شده است.

وی اضافه کرد: اگر دلار و ارز ثبات داشته باشد قیمت‌ها رو به کاهش خواهد رفت، زیرا ما با تکنولوژی سرکار داریم و با ورود موبایل جدید، گوشی‌های قدیم با قیمتی ارزان‌تر عرضه می‌شوند.

اکبری در خصوص نظارت بر کالاهای قاچاق گفت: مهم‌ترین نظارتی که توسط دولت انجام شد، طرح برچسب شبنم بود که در این طرح به هر گوشی بارکدی ممیز شده و چنان‌چه گوشی موبایل فاقد بارکد باشد آن کالا قاچاق محسوب می‌شود و باید از خرید آن اجتناب کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح شبنم به دلیل استفاده قاچاقچیان از بارکد اجناس دیگر مانند پوشاک، لوازم آرایشی و غیره بر روی گوشی‌های موبایل موفق نبوده است.

اکبری خاطرنشان کرد: تبدیل تعرفه‌های موبایل به تعرفه‌های منطقه‌یی و بستن مرز، بهترین روش برای جلو گیری و مبارزه با کالاهای قاچاق است.

وی تاکید کرد: از نظر ما برای خرید گوشی‌های مجاز مهم‌ترین و بهترین آیتم پس از طرح شبنم، داشتن خدمات پس از فروش و دفتر نمایندگی در مراکز استان‌هاست، زیرا با توجه به تحریم کشور که باعث کمبود و گران شدن قطعات گوشی‌های موبایل شده است، نبود گارانتی برای خریداران مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

رییس اتحادیه موبایل‌فروشان افزود: توصیه ما به مردم این است که برای خرید و تعمیر گوشی همراه خود فقط به فروشگاه‌هایی که دارای مجوز سال 92 هستند، مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: شبنم ، مشهد ، برچسب ، پوشاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.