وزير راه و شهرسازي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازار اجاره بها را فعال تر مي كنيم/سياست هاي گذشته در "مسکن مهر" ادامه مي يابد

وزير راه و شهرسازي گفت: توسعه راه و شهرسازي و حمل و نقل نيازمند همکاري بيشتر بخش خصوصي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آخوندي در مراسم توديع معارفه خود در جمع خبرنگاران با بيان اينکه مهمترين برنامه کاري من اهميت بيشتر به بخش خصوصي است گفت: سعي خواهيم کرد به کمک حرفه ورزان و بخش خصوصي بازار کسب و کار و ساخت و ساز را در حوزه حمل و نقل و مسکن بهبود ببخشيم.

وي با بيان اينکه بخش خصوصي سهم بيشتري از بازار بين المللي درآمد و اشتغال دارد.

وي در ادامه افزود: زيرساخت هاي بسيار خوبي از جمله راه آهن، از بندرعباس تا الماتي داريم که متاسفانه نتوانستيم از ظرفيت هاي آن استفاده کنيم.

آخوندي در ادامه افزود: من در اولين روز کاري خود از تمامي بخش خصوصي براي همکاري بيشتر در حوزه حمل و نقل و ساختمان براي همکاري بيشتر دعوت مي نمايم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: حوزه مسکن تنها به بخش خصوصي واگذار مي شود.

وي در ادامه افزود: براي مسکن مهر تمامي سياست هاي گذشته ادامه مي يابد.

**برنامه براي افزايش قيمت "مسکن مهر" نداريم

همچنين آخوندي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه بازار اجاره بها را در کشور فعال تر خواهيم کرد گفت: براي کنترل قيمت بازار مسکن نيازمند حمايت بخش خصوصي هستيم.

وي در ادامه افزود: سياست هاي گذشته مسکن مهر بايد مورد بررسي و بازنگري قرار بگيرد و در اين بخش بايد بازار اجاره بها نسبت به گذشته فعال تر شود.

آخوندي در پاسخ به سوالي مبني بر امتياز دادن وزارت راه و شهرسازي به بخش خصوصي گفت: در حال حاضر هيچ گونه امتيازي به بخش خصوصي داده نمي شود مگر آنکه بخش خصوصي در همه پروژه ها سرمايه گذاري هاي خود را انجام داده  پايبند قراردادهاي خود باشد و پس از آن ما بتوانيم امتياز هاي خود را به اين بخش ارائه کنيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مسکن ويژه هيچ سهمي در بازار مسکن ندارد.

آخوندي تاکيد کرد: پروژه آزادراه تهران شمال بايد مورد بررسي بيشتر قرار بگيرد و همچنين ساختار مديريتي و سرمايه گذاري آن بايد بيش از گذشته بازنگري وساختار مهندسي آن مورد بررسي بيشتري قرار بگيرد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مسکن ، مهر ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار