کسرائی:

بعید می‌دانم مشکلی برای استقلال پیش آید/ استقلال رکوردار حضور تماشاگر در آسیاست

رئیس امور بین‌الملل سازمان لیگ امیدوار است که پرتاب بطری توسط تماشاگران استقلال محرومیتی را برای این تیم به دنبال نداشته باشد.

محمدرضا کسرائی در خصوص حواشی دیدار بین 2 تیم استقلال و بوريرام و پرتاب بطری به درون زمین از طرف تماشاگران استقلال به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه ناظر اين ديدار درحین بازی مطلبی را در این خصوص به من نگفت ولی متاسفانه این حرکت هواداران استقلال باعث اتلاف چند دقیقه‌ای از بازی شد و اين موضوع به ضرر فوتبال کشورمان است، امیدواریم هر چه سریعتر دامان فوتبالمان از اینگونه حواشی پاک شود.

رئیس امور بین‌الملل سازمان لیگ در ادامه افزود: بنده بعید می‌دانم که ناظر بازی بتواند در این خصوص گزارشی را علیه تیم استقلال تنظیم کند. استقلال تاکنون 4 پرونده در کمیته انضباطی AFC دارد. دو مورد از آنها مربوط به پرتاب نارنجک، دیگری مربوط به حرکت بازیکن این تیم و مورد آخر مربوط به اجرای مراسمات مذهبی پیش از بازی است.

کسرائی در ادامه تصریح کرد: هر چه گزارشهای زیادتری در AFC داشته باشیم مسلما شدت عمل آنها در صدور رای بر علیه استقلال بیشتر خواهد شد حتی ممکن است این سوء سابقه باعث 2 برابر شدن جریمه احتمالی باشد. ناظر بازی در طول مسابقه چیزی را به من متذکر نشد و همین امر بنده را خوشبین کرده که رای علیه استقلال صادر نشود ولی متاسفانه صحنه‌های پرتاب بطری توسط هواداران با دوربین‌های تلویزیونی ضبط شده و احتمال بازنگری فیلم بازی و صدور رای بر علیه استقلال وجود دارد.

وي به استقبال پر شور هواداران در بازی‌های استقلال اشاره کرد و گفت: کنترل 10 تا 15 هزار نفر کار مشکلی نیست. شما حتما می‌دانید که میانگین تماشاگر در آسیا حدود 6 هزار نفر است. وقتی سیلی از جمعیت، حدود 90 درصد به ورزشگاه ورود می‌کنند بالاخره همچنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست. بازرسی 90 هزار هوادار کاری بسیار سخت است و اصلا نمی‌شود آنرا جمعیت 10 هزار نفری بعضی کشورها مقایسه کرد. اعضای محترم AFC هم بر این موضوع اشراف کامل دارند و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی برای استقلال بوجود بیاید.

کسرایی در پایان در خصوص اعلام 95 هزار تماشاگر توسط بلندگوی ورزشگاه و چگونگی محاسبه این عدد خاطر نشان کرد: آماری که اعلام می‌شود فقط مختص نظری نیست که بر روی سکوها حضور دارند. در هر بازی حدود 600 تا 700 نفر در VIP و تعداد زیادی خبرنگار، عکاس و فیملبردار حضور دارند. ما بین دو نیمه آمار بلیط فروشی را از باجه‌ها دریافت می‌کنیم و با بقیه آمار جمع می‌بندیم تا عدد بدست آمده از بلندگویی ورزشگاه اعلام شود. استقلال تاکنون رکوردار حضور هواداران در ورزشگاه است و امید می‌رود که انشاءالله با حضور این تیم در نیمه نهایی و فینال این رکورد باز هم جا به جا شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار