نتایج یک تحقیق نشان داد؛

نیمی از موارد اسپوندیلیت مربوط به سنین 20تا 40 سال است

نتایج یک تحقیق نشان داد که بیشترین فراوانی ابتلا به بیماری اسپوندیلیت در سنین جوانی است به طوریکه نیمی از موارد این بیماری مربوط به سنین 20 تا 40 سال است.

حسن هدیه لو، فوق تخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسپونديلیت یک بیماری التهابی در مهره ها است که با نام اسپوندیلو دیسکیت نیز شناخته می شود.

وی تصریح کرد:  دیسکيت عفونی یک فرایند التهابی دیسک مهره ای است که معمولا محل اتصال دیسک و مهره مبتلا و گرفتار می شود و این حالت و مشکل ممکن است به فضاهای اطراف و بافت های پیرامون نیز گسترش یابد.

هدیه لو با اشاره به اینکه اسپوندیلیت عفونی در تمام گروهها ی سنی بروز می کند تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که بیشترین فراوانی ابتلا به بیماری اسپوندیلیت در سنین جوانی است به طوریکه نیمی از موارد این بیماری مربوط به سنین 20 تا 40 سال است.

 وی یاد آور شد: میزان ابتلا به اسپوندیلیت در زنان و مردان تفاوت قابل ملاحظه ای ندارد، اما در مجموع مردان بیش از زنان دچار این بیماری می شوند.

 هدیه لو با بیان اینکه تب و کمر درد شایع ترین  علایم اسپوندیلیت هستند، یاد آور شد: بر اساس تحقیقات مختلف،  برخی از بیماری های در ایجاد و تشدید اسپوندیلیت نقش موثری دارند که سل ، بروسلوز و تعداید دیگر از عفونت های شایع، از مهم ترین آنها هستند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار