مديركل توسعه و تجهيز گمرك جمهوري اسلامي ايران

استفاده حداكثري از امكانات موجود در گمركات، سبب كاهش هزينه‌ها مي‌شود

باتوجه به منابع محدود مالي، معاونين اداري و مالي گمركات اجرايي تلاش كنند در راستاي كاهش هزينه‌ها از امكانات موجود حداكثر بهره‌برداري را به عمل آورند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمود عمارتكار مديركل توسعه و تجهيز گمرك جمهوري اسلامي ايران با بيان مطلب فوق در نشست تخصصي ذيحسابان و معاونين اداري – مالي گمركات ستادي و اجرايي كشور گفت: نظارت مستقيم و مؤثر معاونت‌هاي اداري – مالي بر موجودي كالا در انبارها علاوه بر جلوگيري از امكان انباشت اقلام و بلااستفاده ماندن آنها، باعث نوعي هماهنگي در زمينه درخواست اقلام مصرفي و تحويل كالاهاي جديد خواهد شد.

عمارتكار احصا نيازها و تسهيل اولويت‌ها باتوجه به منابع مالي و هزينه‌هاي مصرفي را موجب انضباط مالي در سازمان دانست و اظهار داشت: گمركات اجرايي بايد در مورد اقلام درخواستي حتما صورت وضعيت ارائه كنند و اين صورت وضعيت به طور دقيق و با نظارت كامل تنظيم شود.

مديركل توسعه و تجهيز با تأكيد بر ضرورت انبارگرداني منظم و مستمر ونظارت معاونين اداري و مالي بر اين امر گفت: اگر كالايي خريداري مي‌شود و به مدت 6 ماه در انبار مي‌ماند، معلوم مي‌شود كه اين خريد، خريد مناسبي نبوده است و بايد مشخصات اين كالاها اعلام شود تا در ساير گمركات مورد استفاده قرار گيرد.

مديركل توسعه و تجهيز گمرك خريد كالاهاي با كيفيت و در عين حال قيمت مناسب را از سوي گمركات اجرايي را حائز اهميت خواند و گفت: خريد اجناس با كيفيت و قيمت مناسب، سبب صرفه‌جويي در هزينه‌ها خواهد شد.

وي همچنين درخصوص نحوه نظارت معاونين اداري – مالي گمركات بر اجراي عمليات عمراني مطالبي را بيان كرد و گفت: همكاران ما بايد در اين زمينه نظارت لحظه‌اي و روزانه داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار