اردبیل/

اختصاص 600 میلیون تومان برای زیر‌ساخت‌های گردشگری جنوب استان

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 600 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد و توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری و جلب و جذب توریسم و اکوتوریسم هزینه شده که امیدواریم این روند همچنان توسعه پیدا کند.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بنده از اول ماموریت و مسئولیت نمایندگی مردم جنوب استان سعی داشتم تا با یک هدف‌گذاری واقع‌بینانه محرومیت‌ها و نقاط ضعفی را که در توسعه خلخال مشهود بوده و سال‌ها مانع توسعه این منطقه بوده است به نحوی برداشته و یا هموار کنم که در این زمینه موفق به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با دعوت از مسئولان کشوری و استانی به ویژه شخص رئیس مجلس شدیم تا با حضور در این منطقه با ضعف‌ها و کاستی‌ها آشنا شده و در مسیر ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی جنوب استان تدبیر و تلاشی به کار گیریم.

وی گفت: ما حتی از رئیس مجلس خواستیم که سفر خود را به خلخال به صورت زمینی انجام دهد تا در جریان مشکلات و نارسایی‌های محورهای مواصلاتی این شهرستان و توسعه‌نیافتگی آن قرار گیرد که برگزاری این همایش و پیگیری‌های مستمر بعد از آن سبب شد تا برخی شاخص‌های توسعه‌یافتگی جنوب استان تغییر پیدا کند.

این نماینده مجلس یکی از محورهای اصلی پیگیری‌ها و تلاش‌های خود برای پیشبرد بهتر امور را بحث توسعه راه‌های شهری و روستایی و ایجاد امکانات لازم در این زمینه اعلام کرد و افزود: در همین رابطه پارسال 105 کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی را شاهد بودیم و در کنار آن محور خلخال ـ سرچم ـ درام اتصالی به مرکز کشور که حدود 100 کیلومتر خلخال و استان اردبیل را به مرکز نزدیک‌تر می‌کند در دستور کار تکمیل و اجرای مطلوب قرار دادیم.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: هر چند این طرح از سال‌های گذشته آغاز شده و پیشرفت کندی داشت اما تلاش شد به رغم محدودیت‌های اعتباری دستورات لازم با هدف بازگشایی و حرکت رو به جلوی مسیر‌های مختلف مواصلاتی جنوب استان انجام شود تا این شهرستان از بن‌بست واقعی و محرومیت‌های جدی رهایی پیدا کند.

وی تصریح کرد: کار در بسیاری از محورها و مسیرها نظیر مسیر لیکوان ـ ماسوله، خلخال ـ اسالم و خلخال ـ پونل در حال اجرایی شدن است که شاهد نصب گاردریل و آسفالت محور خلخال ـ اسالم و ترمیم این محور به همراه نصب علایم هستیم.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: در خصوص حفر تونل ارتباطی گیلان ـ خلخال این طرح ردیف اعتباری از محل بودجه ملی گرفته و در حال واگذاری به پیمانکاران هستیم که به همت دولت اعتدال کلنگ‌زنی این طرح را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

جعفری بنه خلخال گفت: 600 میلیون تومان اعتبار نیز برای توسعه و تقویت زیر‌ساخت‌های گردشگری، توریسم و اکوتوریسم هزینه شده که به رغم کم بودن این منابع اعتباری ولی در حد توان و وسع می‌توان در بخش تهیه و تامین زیر‌ساخت‌های گردشگری موفق عمل کرده و اقدامات لازم را انجام داد.

وی در ابراز داشت:‌ در این رابطه قرار است در منطقه نمونه گردشگری اندبیل شاهد نصب و راه‌اندازی تله‌کابین با حضور پیمانکار و با حل مشکلات مربوط به زمین مورد نظر باشیم که انتظار می‌رود در این سایت تفریحی و توریستی بتوان بیش از گذشته موفق عمل کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.