بولتون خواستار حمایت واشنگتن از ارتش مصر شد

جان بولتون نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد آمريکا در چند سال گذشته در مواجهه با تهديد فزاينده القاعده خواب بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي مرکز سياست امنيتي؛ بولتون به راديو سکيور فريدم گفت: «من فکر مي کنم کاملا مشخص است که به رغم اظهارات رئيس جمهور در سال گذشته و سال قبل از آن قدرت القاعده رو به افزايش است.»بولتون ضمن تاييد تعطيلي سفارتخانه هاي آمريکا در آستانه تهديد حملات تروريستي گفت مهم است که ابعاد سياسي و بزرگتر اين تصميم بررسي شود.

بولتون گفت: «وسعت سفارتخانه ها و کنسولگري هايي که تعطيل شده اند بي سابقه بوده است. من در خاطراتم چنين اقدامي را به ياد نمي آورم.»

وي افزود: «نتيجه گيري اين تصميم نبايد معطوف به اين تعطيلي خاص باشد بلکه مسئله مهم جايگاه آمريکا در خاورميانه و شمال آفريقا در پنج سال زمامداري دولت اوباماست.»

بولتون تاکيد کرد يکي از شکست هاي عمده سياست اوباما در منطقه واکنش وي به اخوان المسلمين بوده است.اخوان المسلمين براي تقويت دموکراسي در مصر در تبليغات انتخاباتي در اين کشور شرکت نکرد بلکه هدف آنها کسب قدرتي بود که هرگز قصد رهاکردنش را ندارند. بنابراين وقتي با اخوان المسلمين به عنوان يک حزب سياسي ديگر رفتار مي کنيد در حقيقت وارد بازي ضد دموکراتيک آنها شده ايد.

بولتون گفت: من معتقدم دولت اوباما و بسياري از جمهوري خواهان نيز اين مسئله را نفهميده اند. من فکر مي کنم اگر دولت موقت مصر تصميم بگيرد اخوان المسلمين را در اين کشور غيرقانوني اعلام کند ما بايد از آنها حمايت کنيم.
برچسب ها: بولتون ، ارتش ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار