مشهد/

طبابت در فرهنگ عمومي سرزمين کهن ايران از قداست ويژه‌ برخوردار بوده است

استاد پيشکسوت علوم‌پزشکي مشهد گفت: پزشکان ضامن سلامت جامعه و امنيت روحي بيماران و فرشتگان نجاتي هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سايه الطاف الهي التيام مي‌بخشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، به نقل از وبدا، دکتر محمدتقي صراف، استاد طب کودکان اظهار کرد: در پيشينه تاريخي و فرهنگ عمومي و باور اجتماعي مردم سرزمين کهن ايران همواره طبابت و طبيب از قداست و جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده است.

وي خاطرنشان کرد: اين فرهنگ و باور در سايه تعاليم توحيدي بزرگ مرداني را تربيت کرده که فروغ علم و انديشه‌شان در سپهر دانش بشري راهگشا بوده و همگان را به همراهي فراخوانده است.

ابن‌سينا و رازي علم را در خدمت انسانيت و رشد فضائل اخلاقي قرار داده‌اند

استاد صراف افزود: ابن‌سينا، جرجاني و رازي دانشمندان شهير و طبيبان فرهيخته‌اي هستند که پرچم‌دار همراهي دانش و اخلاق بوده که علم را در خدمت انسانيت و رشد فضائل اخلاقي قرار داده‌اند.

سياستگذاران جايگاه و منزلت شاغلان حرفه‌اي پزشکي را بازخواني کنند

وي، روز پزشک را فرصت مغتنمي دانست تا سياست‌گذاران و مديران با همفکري، همراهي و مساعدت همه مجامع و نيروهاي دلسوز جامعه پزشکي، سياست‌ها و راهکارهاي ترويج و اشاعه ارزش معنوي و اخلاق پزشکي و ارتقاء جايگاه و منزلت شاغلان حرفه‌اي پزشکي را مورد بازخواني و توجه قرار دهند.

مسوولان با برنامه‌ريزي، مسووليت ملي خويش را ادا کنند

استاد پيشکسوت علوم‌پزشکي مشهد همچنين ابرازاميدواري کرد که مسوولان با برنامه‌ريزي و بهره‌مندي از توانمندي اساتيد حرفه‌پزشکي، مسووليت ملي خويش را براي حل و رفع معضلات و مشکلات جامعه پزشکي کشور بويژه پزشکان جوان ادا کنند/س.

برچسب ها: طبابت ، سرزمین ، کهن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.