ذوالفقار نسب:

بحث داوری قضاوت انسانی است/ داوران ماشین نیستند

کارشناس داوری کشورمان گفت: بحث داوری یک قضاوت انسانی است، داوران هم ماشین نیستند و دچار اشتباه می شوند.

بیژن ذوالفقار نسب در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: داوران هم انسان هستند و خطا می کنند و ماشین کنترل شده نیستند که ضریب خطای بسیار کمی داشته باشند و دچار اشتباه نشوند.

کارشناس داوري کشورمان ادامه داد:  کدام مربی در طی دوران مربی گری خود دچار اشتباه شده یا در طول  یک سال اشتباه نمی کند، کدام بازیکن در بازی خطایی انجام نمی دهد کدام مدیر ورزشی در مدیریت خود دچار اشتباه نمی شود.

داور یعنی قاضی، قاضی حقوقی در اتاقی می نشیند اگر هوا گرم باشد کولر دارد و اگر هوا سرد باشد از بخاری استفاده می کند کتاب قانون هم در دست دارد و می تواند تصمیم گیری اش را یک هفته به تعویق بیندازد. اما یک داور فوتبال دائما در حال دوندگی در زمین فوتبال است و باید در چند دهم ثانیه تصمیم بگیرد.

وي عنوان داشت: به نظر من داوران ورزشکاران خوبی بودند و هستند و ما باید به آن ها اعتماد کنیم و اگر در مقطعی اشتباهات  فاحشی انجام می دهند باید آن ها را محروم کرد و جرایمی برايشان در نظر گرفت اما نباید از الان بزر منفی بکاریم و با دید منفی نگاه کنیم.

ذوالفقارنسب تصریح کرد: داوران کار سختی انجام می دهند چون خودم در زمينه داوری فوتبال کار کرده ام می دانم اگر اشتباه می کنند فقط و فقط سهوا بوده است.

کارشناس داوري کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: مطمئن باشید اشتباهاتی که داوران مرتکب می شوند از قبل طراحی شده نیستند و باعث لطمه زدن به تیم ها نمی شود.

 در پایان برای داوران و فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت دارم./مح
برچسب ها: بیژن ، ذوالفقار ، نسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار