اد ميليبند: بايد از اشتباههاي جنگ عراق درس گرفت

رهبر حزب مخالف دولت انگلیس تاکید کرد نباید اشتباه عراق را در سوریه تکرار کرد و باید از اشتباههای گذشته درس گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اد میلیبند رهبر حزب کارگر انگلیس رای منفی مجلس عوام این کشور به همراهی لندن در حمله به سوریه را مهم ارزیابی کرد. اد میلیبند گفت امیدوار است رای منفی مجلس عوام انگلیس به اقدام نظامی علیه سوریه زمینه را برای اقدام دیپلماتیک بیشتر مهیا کند و ناکامی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در به دست آوردن این رای مهم به او کمک کند که سر عقل بیاید و از اشتباههای گذشته درس بگیرد.
اد میلیبند گفت: فکر می کنم مجلس عوام انگلیس از جانب مردم انگلیس سخن گفت که به صراحت گفته اند نمی خواهند بریتانیا بخشی از روند عجولانه جنگ (با سوریه) باشد. ما بر این باوریم که از مسئله عراق درس گرفته ایم و نباید اشتباههایی را که در گذشته مرتکب شده ایم تکرار کنیم. خوشحال هستیم که امشب باعث شدیم دیوید کامرون عاقلانه نگاه کند.
میلیبند که پس از جلسه دیشب مجلس عوام انگلیس سخن می گفت تاکید کرد: درس بزرگتر برای انگلیس و رهبری این کشور آن است که وقتی می خواهیم اقدام نظامی انجام بدهیم و توان بالقوه این کار را داریم ، باید به گونه ای حساب شده و با آرامش این کار را انجام بدهیم و از طریق مجرای سازمان ملل متحد عمل کنیم و با کشورهای دیگر همکاری داشته باشیم و از گذشته و اشتباههای آن درس بگیریم.
مجلس عوام انگلیس شب گذشته با دویست و هشتاد و پنج رای مخالف درمقابل دویست و هفتاد و دو رای موافق، به خواست دولت کامرون برای همراهی با جنگ علیه سوریه نه گفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار