مشهد/

۱۷ شهر خارجی، میزبان جشن‌های زیرسایه خورشید

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: دهه كرامت امسال ۱۷ شهر از 6 كشور خارجی، میزبان جشن‌های زیرسایه خورشید خواهند بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، رضا خوراكيان با اشاره به جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشید به عنوان شاخص برنامه‌ها و مراسم دهه کرامت عنوان كرد: این برنامه‌ها با هدف تبیین سبک زندگی دینی و رضوی، برای ششمین سال متوالی برپا می‌شود.

وی افزود: این موسسه از طریق برگزاری برنامه‌های دهه کرامت قصد دارد تا عطر و بوی رضوی را در سطح کشوری و بینالمللی پراکنده کند و به همین سبب به لحاظ رویکرد عملی تلاش می‌شود تا فرهنگ زیارت از راه دور را ترویج و در میان اقشار مختلف مردم کشور نهادینه کند.

خوراکیان با تأکید بر اهمیت حضور جوانان در راستای برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر و اثرگذار‌تر سلسله جشن‌های زیر سایه خورشید و ایجاد زمینه بروز توانمندی‌ها، جوانان و تشکل‌های مردمی به عنوان محور برگزاری جشن‌ها در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور انتخاب شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مجری برگزار کننده جشن‌های زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف داخل و خارج از کشور، یک و یا چند تشکل مردمی است.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی ادامه داد: بر همین اساس نیز ضمن شناخت و برقراری ارتباط با نخبگان و فعالان فرهنگی کشور، می‌توان این ارتباط را از طریق سامانه‌های ارتباطی موسسه تداوم و قوام بخشید.

وي با اشاره به استقبال پرشور عمومی از این مجموعه جشن‌ها اظهار داشت: درخواست‌های زیادی از برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید در شهرهای مختلف دنیا داشته‌ایم، اما با توجه به ملاک‌های موسسه در این زمینه، امکان برگزاری در تمام این شهر‌ها و کشور‌ها وجود نداشت.

خوراكيان در ادامه گفت: برگزاری این سلسله جشن‌ها در شهرهای مختلف خارجی با تغییراتی نسبت به جشن‌های داخلی مواجه است که از آن میان کشور عراق، افغانستان و لبنان جشن‌ها و برنامه‌های یکسانتری با داخل کشور را در مقایسه با کشورهای آلمان، هندوستان و امارات برگزار می‌کنند.

شایان ذکر است؛ ششمین دوره جشن‌های ملی و معنوی زیر سایه خورشید همزمان با ایام ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت رضوي در ۱۲۰ شهر از ۲۲ استان کشور و همچنین در ۱۷ شهر از ۶ کشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات برگزار می‌شود./ز

برچسب ها: زیر ، سایه ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.