حسين مسافر آستانه در نشست رسانه اي چهاردهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت؛

اجراي نمايش هاي بخش خياباني در مناطق زلزله زده تبريز/ روحيه دفاعي و حضور ملي از معيارهاي جشنواره دفاع مقدس است

نمايش هاي بخش خياباني چهاردهمين جشنواره تئاتر مقاومت در مناطق زلزله زده تبريز به اجرا مي رود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران نشست رسانه اي چهاردهمين جشنواره تئاتر سراسري مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) با حضور حسين مسافر آستانه دبير جشنواره تئاتر مقاومت صبح امروز در مجتمع فرهنگي هنري اسوه برگزار شد.



حسين مسافر آستانه دبير چهاردهمين جشنواره تئاتر مقاومت در ابتدا گزارشي از روند اجرايي اين جشنواره تاكنون داد و گفت: جشنواره تئاتر مقاومت از فروردين ماه كار خود را آغاز كرده و تاكنون 540 نمايشنامه در بخش هاي مختلف ارائه شده كه بازبيني اين نمايشنامه ها در 2 مرحله صورت گرفت و از 540 نمايشنامه 320 اثر انتخاب شد و بقيه اين آثار در مرحله دوم مورد بازبيني قرار خواهد گرفت.

وي ادامه داد: در بخش هاي كودك و نوجوان هم 25 اثر ارائه شده و 33 اثر هم از بخش هاي خياباني و كودك و نوجوان با مشاركت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز برگزار مي شود.

آستانه تصريح كرد: علي رغم مشكلات زيادي كه در برگزاري جشنواره تئاتر مقاومت داشتيم ارگان خاصي در برگزاري اين جشنواره با ما مشاركت نكرد اما سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز مشاركت بسياري با ما داشته و جاي آنها در اين نشست خيري خالي است.

دبير جشنواره تئاتر مقاومت اظهار داشت بخش خياباني از 11 تا 14 شهريور در تبريز اجرا خواهد داشت همچنين قرار است بخش خياباني اجراي ويژه اي در مناطق زلزله زده تبريز داشته باشد.

آستانه افزود: بخش ميهمانان و نمايش هاي صحنه اي در تهران برگزار خواهد شد و خوشبختانه آثاري را كه به همراه هيئت بازبيني ديدم آثاري مختلف با شكل هاي گوناگون ارائه شده كه از نظر تكنيك كاملا متفاوت بوده و اميدوارم مخاطبان خود را جذب كند.

وي با اشاره به مسابقه نمايشنامه نويسي عنوان كرد: بخش مسابقه نمايشنامه نويسي در اختتاميه جشنواره اعلام خواهد شد و 10 اثر به ترتيب اولويت انتخاب مي شود.

آستانه در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص حضور هنرمندان از حوزه هاي بسيج و سپاه بيان كرد: ما هيچكدام از هنرمندان را تفكيك نكرديم و هر كس به طور آزاد يا از طرف هر نهادي مي تواند در اين جشنواره شركت كند.

وي معيارهاي واجد شرايط در چهاردهمين جشنواره تئاتر مقاومت روحيه دفاعي و غرور ملي خواند و گفت: مروج ارزشهاي ديني و انقلابي و دفاع مقدس و ارزشهاي فرهنگي مبتني بر اسلام از معيارهاي جشنواره تئاتر مقاومت است.

آستانه خاطر نشان كرد: بنياد فرهنگي روايت كه تحت حمايت بسيج و سپاه بوده بودجه اين جشنواره را تامين خواهند كرد. البته حمايت بنياد فرهنگي از اين جشنواره به اين معنا نيست كه ارگان يا مسئولان ديگر مشاركت نكنند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار